امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65323
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 19 شهریور 1396 - 13:43 | | ارسال توسط :

نگاهی به سریال‌های آی‌فیلم در سالگرد ۷ سالگی

شبکه آی فیلم با سه کانال فارسی، عربی و انگلیسی برنامه های مختلفی را برای مخاطبانش تدارک دیده است.

به گزارش بابل نوین، شنبه ۱۸ شهریور هفتمین سالگرد تأسیس شبکه آی فیلم با عید غدیر خم همزمان شد، شبکه ای که در سه کانال فارسی، عربی و انگلیسی پخش می شود و به همین مناسبت به معرفی بیشتر برنامه ها و سریال های در حال پخش از کانال های سه گانه این شبکه می پردازیم:

نوستالژی در آی فیلم فارسی

کانال فارسی شبکه آی فیلم که علاوه بر پخش از طریق گیرنده های دیجیتال داخلی برای هموطنان خارج از کشور نیز از طریق ماهواره قابل دریافت است در سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد و همه روزه سریال های ایرانی را با چیدمانی برنامه ریزی شده روی آنتن می برد.

شعار این کانال «آی فیلم دوست خانواده تو» است. نحوه گزینش و انتخاب فیلم ها در این شبکه طوری است که مخاطبان را با همه سلیقه ها پای این شبکه نگه دارد به گونه ای که در طول هفته سریال هایی با گونه ها و مضامین متنوع اعم از تاریخی، کمدی، دفاع مقدس و… را در جدول پخش خود قرار می دهد.

ساعت ۲۱ پنجشنبه شب ها نیز زمان همیشگی پخش فیلم های سینمایی عمدتا اکران شده در سال های اخیر است.

آی فیلم علاوه بر پخش سریال هایی برای مخاطبانش، اقدام به تولید برنامه های مرتبط با آثار نمایشی کرده است که از آنها می توان به «آی فیلمی ها»، مسابقه «۳۰۰ ثانیه»، «کافه فیلم»، «سینما آی فیلم»، «خارج از کادر»، «شما و آی فیلم» و برنامه «پشت صحنه» اشاره کرد.

«آی فیلمی ها» برنامه ای است که به گفتگو با بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون کشورمان می‌نشیند و هنرمندان به ذکر خاطرات خود از ایفای نقش در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف می‌پردازند.

«مسابقه ۳۰۰ ثانیه» نیز هر روز به صورت زنده روی آنتن شبکه می‌رود و در این ۳۰۰ ثانیه، بینندگان به سوالات مجری برنامه پاسخ می دهند.

«کافه فیلم» با اجرای محمد صادقی به پخش فیلم‌های شاخص سینمای کشور می‌پردازد و بعد از نمایش هر فیلم، آن را با حضور کارگردان یا عوامل فیلم مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

همچنین «سینما آی‌فیلم» به سینمای ایران و رویدادهای سینمایی کشور می‌پردازد و فیلم‌های در حال اکران در سینما و موضوعاتی مثل میزان فروش هفتگی و روزانه‌ فیلم‌ها را بررسی می‌کند.

«خارج از کادر» از دیگر برنامه های در حال تولید و پخش است که هنرمندان ایرانی اعم از بازیگر، خواننده، بدلکار و… با حضور در آن، برای بینندگان آی‌فیلم از زندگی شخصی و هنری خود می‌گویند.

در برنامه «پشت صحنه»، دوربین شبکه آی‌فیلم به پروژه‌های مختلف سینمایی، تلویزیونی و تئاترهای صحنه ای سر می‌زند و ضمن ارائه اطلاعات مربوط به فیلم و سریال‌های در حال تولید، با عوامل این پروژه‌ها به گفتگو می‌پردازد.

«شما و آی‌فیلم» نیز برنامه‌ای برای ارتباط مستقیم با مخاطبان شبکه آی‌فیلم است. در این برنامه نظرات مخاطبان را می‌شنویم، عکس‌ها و ویدئوهای ارسالی آنها را می‌بینیم و اطلاعاتی راجع به برنامه‌های در حال پخش از شبکه آی‌فیلم ارائه می‌شود.

آی فیلم انگلیسی تلاشی برای شناساندن فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران به مردم دنیا

کانال انگلیسی آی فیلم با شعار «یک تجربه جدید خانوادگی» در اسفند سال ۱۳۹۱ تأسیس شد و با دوبله حرفه‌ای فیلم‌ها و سریال‌های فاخر ایرانی به زبان انگلیسی، تلاش کرد گامی در ایجاد ارتباط فرهنگی مستمر بردارد.

هم اکنون کانال انگلیسی آی فیلم هرروز در ۴ نوبت به پخش سریال های ایرانی دوبله شده می پردازد و در فاصله میان سریال ها، برنامه های تولید شده در شبکه را نیز روی آنتن می برد.

آی فیلم انگلیسی هر هفته ۶ سریال ایرانی را به نمایش می گذارد که از این بین ۲ سریال برای اولین بار در جدول پخش قرار می گیرد.   همچنین این کانال، شنبه شب ها یک فیلم سینمایی ایرانی برای مخاطبانش در نظر گرفته است که با زیر نویس انگلیسی به نمایش گذاشته می شود.

کانال عربی آی فیلم در رقابت با کانال های عرب زبان مشابه

کانال عربی آی فیلم که اکنون ۷ سال از آغاز کارش می گذرد ۱۸ شهریور ۸۹ به عنوان نخستین شبکه تخصصی فیلم و سریال رسانه ملی تاسیس شد و با پخش برنامه های نمایشی سعی کرد طیف وسیعی از مخاطبان عرب زبان را جذب کند.

پخش سریال هایی مثل «کیمیا» با دوبله عربی، در مقاطعی -که شمار آن قابل توجه است- آی فیلم را در فهرست صدرنشینان شبکه های مشابهش قرار داد و به این وسیله توانسته به هدف شبکه که ایجاد ارتباط فرهنگی و معرفی فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی به مخاطبانش است، برسد.

حدود ۳۰۰ میلیون نفر در طیف مخاطبان هدف کانال عربی قرار دارند و وجود اشتراکات فرهنگی و اعتقادی، فرصت مناسبی برای رسیدن به هدف این شبکه با عنوان «شبکه نمایش برای خانواده» بوده است.

کانال عربی نیز همه روزه در ۴ نوبت سریال ها و فیلم های ایرانی متناسب برای پخش از این کانال را با دوبله عربی به نمایش می گذارد. بیشتر دوبله ها در سوریه و مصر و با صدای هنرپیشگان معروف این کشورها انجام می شود. فیلم سینمایی ایرانی جمعه شب های آی فیلم عربی نیز با زیرنویس عربی روی آنتن می رود.

این شبکه در داخل ایران از طریق گیرنده های دیجیتال (به صورت دوزبانه فارسی و عربی) و در خارج از کشور از طریق ماهواره های ۹۰۲، Badr۵ و Eutelsat Hotbird ۱۳b قابل دریافت است.

کانال عربی آی فیلم را ماهواره های Badr۵ ،Eutelsat ۳b ،Eutelsat ۷ west A و Nilesat۲۰۱ سیگنال رسانی می کنند و امواج کانال انگلیسی آن نیز از طریق ماهواره های Telstar۱۲ ،Galexy ۱۹ ،Eutelsat Hotbird ۱۳B ،Optus D۲ ،Intelsat ۲۰ ،Eutelsat ۳ B دریافت می شود.

آی فیلم را از طریق پخش اینترنتی در وبگاه و اپلیکیشن های موبایل نیز می توان تماشا کرد./ص

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.