امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55299
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 03 اردیبهشت 1396 - 10:41 | | ارسال توسط :

نگاه نو «نوک مگسک زیر دشمن» به جامعه جهانی

نگاه نویسنده به مسائل جامعه جهانی خیلی دوست داشتنی بود و قلم نویسنده نمایش و دیدگاه عظیم وی بسیار مورد توجه من قرار گرفت.

به گزارش بابل نوین، نمایش کمدی «نوک مگسک زیر دشمن» به کارگردانی مهدی رحیمی‌سده در تماشاخانه‌ از ۲۰ فروردین ماه به روی صحنه رفته است. تا کنون هنرمندان زیادی از این نمایش دیدن کرده‌اند که نام پرستو کرمی از بازیگران نام‌آشنای تئاتر و تلویزیون کشور نیز در میان آنها است.

کرمی پس از تماشای نمایش«نوک مگسک زیر دشمن» اظهار داشت: نگاه نویسنده به مسائل جامعه جهانی خیلی دوست داشتنی بود. قلم نویسنده نمایش و دیدگاه عظیم وی بسیار مورد توجه من قرار گرفت. توجه داستان به مواضع اجتماعی با یک ژانر کمدی جنگی از ویژگی‌های این نمایش است.

وی افزود: مهدی رحیمی کارگردان نمایش «نوک مگسک زیر دشمن» در جایگاه خود به عنوان کارگردان اثر عالی و بدون نقص عمل کرده است. رحیمی توانست محتوای نمایشنامه اثر را به خوبی با فرم‌ها و میزان سن‌های بجا و به موقع و چرخش دقیق و جذاب بازیگران نمایش برای مخاطب بیان کند.

کرمی با اشاره به اجرای موفق این نمایش گفت: تیم بازیگری نمایش «نوک مگسک زیر دشمن» هم همیار موفقی برای کارگردان و گروه نمایش بود. بازیگران نمایش هم در جای خود قابل تقدیر ، موفق و مخاطب پسند حاضر شدند.

این بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون کشور فعالیت‌های حوزه هنری در عرصه تئاتر کشور را رو به رشد ارزیابی کرد و بیان داشت: تقریبا تمام نمایش‌های اجرا شده سال ۹۵ حوزه هنری را تماشا کردم. حوزه هنری در سال جدید جهش هوشمندانه‌ای در جذب مخاطب و انتخاب موضوع برای اجرای تئاتر داشته است. سال گذشته نمایش‌های اجرا شده در حوزه هنری بیشتر به صورت مناسبتی و با موضوعات خاص انجام می‌شد. اما اجراهای نمایش‌های سال ۹۶ تا کنون نشان داده که حوزه هنری دید گسترده‌تری نسبت به تئاتر و مخاطب در پیش گرفته است.

وی افزود: قطعا ً با این حرکت حوزه هنری تماشاگران بیشتری چه در حوزه هنری و چه در دنیای تئاتر خارج از حوزه هنری برای تئاتر وقت می‌گذارند و جذب این هنر مانا می‌شوند. این دیدگاه عمومی که در سالن‌های نمایش حوزه هنری تنها نمایش‌های مذهبی و مناسبتی کم رنگ شده است. این نشان دهنده رویکرد جدید این سازمان به تئاتر کشور با موضوع‌های متنوع و مورد نیاز جامعه امروزی است. اینکه مسائل اجتماعی رنگی قوی تر از گذشته در برنامه‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به خود گرفته است، مورد توجه و قابل تحسین است.

کرمی در پایان گفت: به هر حال دیدگاه حوزه هنری در عرصه تئاتر گسترده تر شده و به جذب مخاطب و افزایش تماشاگران هنر تئاتر نیز پرداخته است. اینکه بیاییم و یک بخشی از یک موضوع خاص را بیشتر مورد نظر اجرای نمایش داشته باشیم در همه مواقع لازم نمی‌دانم و باید به مدیران حوزه هنری در رویکرد جدید خود به تئاتر و مخاطب تئاتر تبریک و خسته نباشید گفت.

گفتنی است، قصه‌ این نمایش راجع به دو سرباز از دو کشور در ناکجاآباد است که با هم مشغول جنگ هستند تا اینکه با ورود خانم پستچی و دلدادگی یکی از سربازها، شکل و شمایل جنگ تغییر می‌کند. /ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.