امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54389
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 24 فروردین 1396 - 9:07 | | ارسال توسط :

همه فقط به اسم بازیگران توجه می کنند

همه در هنر نمایش و مخصوصاً در زمینه دریافت سالن برای اجرا را مدیران نمایشی و سالن داران مشخص می کنند و اینها هستند که بر اساس ملاک های خود به یک نمایش اجازه اجرا می دهند.

به گزارش بابل نوین، سیروس همتی بازیگر و نمایشنامه نویس تئاتر درخصوص روند گرفتن سالن برای اجرای نمایش گفت: همواره در هنر نمایش و مخصوصاً در زمینه دریافت سالن برای اجرا، مدیران نمایشی و سالن داران اهداف را مشخص می کنند. اینها بر اساس ملاک های خود به یک نمایش اجازه اجرا می دهند.

سیروس همتی
وی ادامه داد: سالهای پیش نمایشنامه یکی از ارکان اصلی انتخاب نمایش ها برای اجرا در سالن بود اما الان این روند از بین رفته است. شما به ملاقات سالن دار می روید و او صرفاً از شما اسامی بازیگران را می پرسد. اگر برای اجرا به سالنی مراجعه کنید، اولین سوالی که مطرح می شود این است که بازیگران کار چه کسانی هستند. به هیچ وجه به سمت تحلیل کارگردانی اثر و یا خوانش نمایشنامه نمی روند.
همتی تصریح کرد: در میان سالن های دولتی و خصوصی من همواره راغب به همکاری با سالن های دولتی بوده ام زیرا نگاه حرفه ای تری به تئاتر دارند و با بودجه اندکی که به کارگردان و گروه می دهند وی را به اجرا دلگرم کرده و دغدغه خنداندن مخاطب را از وی می گیرند.
وی با اشاره وجود مشکلات مالی برای سالن داران خصوصی خاطرنشان کرد: البته در این بین نباید فراموش کنیم که هزینه های تامین، نگه داری و تعمیر سالن های خصوصی بسیار بالا است و نبود حمایتی دولتی از این سالن ها سالن داران را به فروش بیشتر ترغیب می کند. /م
منبع: میزان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.