امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54731
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, فرهنگ و هنر, گالری عکس, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 27 فروردین 1396 - 23:29 | | ارسال توسط :

هنرنمایی سالمندان در نمایشگاه نقاشی و سفال «چرخ و فلک»

نمایشگاه نقاشی و سفال «چرخ و فلک» شامل 37 اثر از مادران سالمند بابل پس از سه روز به کار خود خاتمه داد.

به گزارش بابل نوین، نمایشگاه  نقاشی و سفال «چرخ و فلک» با محوریت آثار سالمندان در نگارخانه پژیرا در بابل برگزار شد.

دومین نمایشگاه آثار مادران سالمندان ۲۵ فروردین با حضور برخی از نمایندگان، اعضای شورای شهر و هنرمندان بابل افتتاح و  به مدت سه روز برپا بوده است.

در این نمایشگاه ۳۷ اثر با تکنیک‌های مدادرنگی، گواش، ماژیک و خودکار بر روی مقوا، سفال و آجر از سالمندانی در رده سنی هفتاد تا نود و پنج سال در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

محبوبه وطن‌نیا مسئول برگزاری نمایشگاه که ورکشاپ نقاشی خیابانی با عنوان “رنگ تنهایی” را هم برای این مادران سالمند به اجرا درآورده است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما  اظهار داشت: این سالمندان با خلاهای عاطفی بسیاری روبرو هستند و نیاز به دیده شدن دارند، بنابراین با توجه به تاثیر بدون مرز هنر در روحیات انسان، تصمیم گرفتم به این وسیله خلاهای عاطفی این عزیزان را پر کرده و با برگزاری نمایشگاه‌ها و قرار دادن آثارشان در معرض دید عموم، عزت‌نفس‌ از دست‌رفته‌شان را تقویت کنم.

وی با اشاره به آثار سالمندان افزود: موضوعاتی که در نقاشی‌ها می‌بینیم را می‌توان  در رخدادهای مختلف زندگیشان جست‌و‌جو کرد که به شکلی نمادگونه به آن پرداختند.

گفتنی‌است این نمایشگاه  که با کمک موسسه حمایتی باب‌الحوائج بابل فراهم شد، شامگاه یکشنبه ۲۷ فروردین به کار خود خاتمه داد.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.