امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54730
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 27 فروردین 1396 - 21:42 | | ارسال توسط :

٢۵ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی پیش از موعد بازنشسته می‌شوند

به گزارش بابل نوین، در این گزارش که مهمترین محورهای اطلاعات استخراج شده آن در ادامه می‌آید، تلاش شده است تا وضعیت کلی مستمری بگیران تامین اجتماعی اعم از انواع مستمری بگیران، میزان حقوق و سنوات دریافت مستمری مشخص شود. براساس گزارش منتشر شده، تعداد کل پرونده‌های فعال مستمری بگیران تامین اجتماعی تا پایان سال ١٣٩۴ […]

به گزارش بابل نوین، در این گزارش که مهمترین محورهای اطلاعات استخراج شده آن در ادامه می‌آید، تلاش شده است تا وضعیت کلی مستمری بگیران تامین اجتماعی اعم از انواع مستمری بگیران، میزان حقوق و سنوات دریافت مستمری مشخص شود.

براساس گزارش منتشر شده، تعداد کل پرونده‌های فعال مستمری بگیران تامین اجتماعی تا پایان سال ١٣٩۴ معادل ٢ میلیون و ٣٠٩ هزار و ٩٧٣ مورد است که نسبت به سال ٩٣ معادل ۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

از میان کل پرونده های مستمری بگیران ۶۴ درصد مربوط به بازنشستگان، ۶ درصد مربوط به ازکارافتادگان و ٣٠ درصد مربوط به بازماندگان است.

٢۵ درصد بازنشستگان، بازنشسته پیش از موعد محسوب می شوند. همچنین ٨٨ درصد از کارافتادگان، از کارافتادگی کلی و ١٢ درصد از کارافتادگی جزئی داشته اند. در مورد پرونده های بازماندگان نیز می توان گفت در ۴١ درصد این پرونده ها، پیش از فوت بیمه شده و ۴٧ درصد پیش از فوت مستمری بگیر و بقیه سایر موارد بوده اند.

۴٧ درصد بازنشستگان، ٩١ درصد ازکارافتادگان و ۶١ درصد بازماندگان ماهیانه مبلغی معادل حداقل دستمزد یا کمتر از آن دریافت می دارند.

میانگین سابقه پرداخت حق بیمه بازنشستگان معادل ٢٣ سال، ازکارافتادگان حدود ١٠ سال و فوت شدگان معادل تقریبا ١۴ سال است.

میانگین سن برقراری بازنشستگان معادل ۵٧ سال، ازکارافتادگان ۴۴ سال و فوت شدگان ۵۵ سال بوده است.

میانگین سن فعلی بازنشستگان برابر ۶۵ سال و ازکارافتادگان برابر ۵۵ سال است.

بیش از نیمی از بازنشستگان پیش از موعد (۵٢ درصد) را بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور تشکیل می‌دهند.

تعداد ١٩۴ هزار و ٧٨٨ پرونده (١٣ درصد بازنشستگان) را بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور (کسانی که ٢٠ سال سابقه متوالی یا ٢۵ سال متناوب پرداخت حق بیمه در مشاغل سخت و زیان آور داشته‌اند) تشکیل می‌دهند.

تعداد ٨٧ هزار و ۵۴٢ پرونده (۶ درصد بازنشستگان) را بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور طبق قانون استفساریه (کسانی که کمتر از ٢٠ سال متوالی یا ٢۵ سال متناوب سابقه در مشاغل سخت و زیان آور داشته‌اند) تشکیل می‌دهند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.