امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53471
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 14 فروردین 1396 - 18:44 | | ارسال توسط :

هیچ کدام از ۴۴۶ وعده روحانی‌ عملیاتی نشد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قرار بود به «تدبیر دکتر روحانی» هم چرخ اقتصاد و هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد اما این چرخ از کار افتاد و نطنز به حالت نیمه تعطیل باقی مانده است.

به گزارش بابل نوین،رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قرار بود به «تدبیر دکتر روحانی» هم چرخ اقتصاد و هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد اما این چرخ از کار افتاد و نطنز به حالت نیمه تعطیل باقی مانده است.

محمد مهدی زاهدی ظهر امروز در دیدار با شورای مرکزی و اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دنبال این است که تمامی نیروهای انقلابی که دارای تفکر جهادی و بسیجی و وفادار به نظام و انقلاب و معتقد به آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و راه شهدا هستند زیر یک چتر جمع کنند تا همه با هم بتوانیم با «وحدت رویه» در این مسیر تلاش کنیم.

وی گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فقط مختص به جریان اصولگرایی نیست بلکه همه کسانی که به اسلام، اهداف انقلاب، تداوم راه امام(ره) و رهبری معتقد و وفادار هستند می‌توانند به این جبهه ملحق شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جبهه مردمی باید مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، تصریح کرد: شناخت خوب از مشکلات مردم و آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین نیازهای این جبهه بوده و باید برای برطرف کردن این مشکلات و مقابله با این معضلات برنامه داشته باشیم و خوشبختانه هم‌اکنون در این زمینه هم کار انجام می‌شود.

وی گفت: جمنا شبیه به یک هرمی است که اعضای این جبهه در استان‌ها و شهرستان‌ها قاعده آن هستند و مقررات، آیین‌نامه و ضوابط حاکم بر جبهه مردمی یارهای آن هستند که در یک نقطه به هم متصل می‌شوند.

جبهه مردمی برای پاسخ «نه» به ناکارآمدی‌ها تشکیل شده است

زاهدی افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تشکیل شده تا به ناکارآمدی‌ها پاسخ «نه» بدهد و دولت انقلابی را تشکیل دهد.

وی اظهار کرد: نامزدهای مدنظر جبهه مردمی که در پنجم اسفندماه سال گذشته تعدادی از آنها با رأی اعضای این جبهه انتخاب شدند در رأس هرم قرار دارند و در نهایت کاندیدای نهایی معرفی می‌شود.

۱۷ فروردین ماه در جبهه مردمی تصمیم انقلابی گرفته می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هر کدام از اعضای جبهه تکالیفی برعهده دارند، گفت: اگر مردم استان‌های سراسر کشور نباشند جبهه مردمی وجود ندارد و ۱۷ فروردین ماه در این جبهه تصمیم انقلابی گرفته می‌شود و پنج نفر برای کاندیدای ریاست جمهوری انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه گفت: انقلابی بودن به حرف زدن نیست بلکه باید در عمل نشان داده شود و کاندیداهایی که مطرح می‌شوند باید به آراء که در قاعده هرم جبهه داده شده تمکین کنند و «من می‌توانم و منیت را کنار گذاشته» و باور داشته باشند که همه با هم می‌توانیم پیروز میدان شویم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: اگر جزو پنج نفر کاندیدای ریاست جمهوری انتخاب نشوم هرگز به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پشت نخواهم کرد و همواره حامی این جبهه خواهم بود چراکه باید همه با هم جلو برویم و مهم نیست که از این پنج نفر چه شخصی رئیس جمهور می‌شود بلکه مهم داشتن تفکر انقلابی و اینکه به جمنا باور داشته باشد که با کمک این قاعده به این مرحله رسیده است.

وی با بیان اینکه بدون برنامه نمی‌توان کشور را اداره کرد، گفت: اجرا و عملیاتی کردن برنامه ششم توسعه برای دولت آینده الزام قانونی است.

بدهی بزرگ ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت مصیبت شده است

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی مردم کشور، اظهار کرد: اقتصاد و سیستم بانکی کشور ما بیمار است و بدهی بزرگ ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت و شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی و بانک‌ها مصیبت شده و قدرت مانور را از بانک‌ها گرفته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی از بانک‌ها به عنوان بنگاه اقتصادی وارد کار شدند اما نتوانستند سرمایه‌گذاری لازم انجام دهند و موفق شوند و برخی از بانک‌ها نیز در حال ورشستگی هستند و تعدادی از آنها از بانک مرکزی وام‌هایی با سود ۳۴ درصد گرفتند و برخی هم مانند بانک سرمایه دچار فساد مالی شدند و مردم هم با مشکل مواجه شده‌اند.

وی گفت: عدم نظارت بر سیستم بانکی قدرت را از بانک‌ها برای حمایت از تولید و فروش گرفته است.

تدبیر رئیس جمهور برای چرخ اقتصاد کشور از کار افتاد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب رکود اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: قرار بود به «تدبیر دکتر روحانی» هم چرخ اقتصاد و هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد اما این چرخ از کار افتاد و نطنز به حالت نیمه تعطیل باقی مانده و رکود بیشتری حاکم شد و شهرک‌های صنعتی ما امروز با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی گفت: برای اشتغال زودبازده باید از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ حمایت کرد و تعاونی‌های دانشجویی برای دانشجویان ایجاد کنیم و به فارغ‌التحصیلان مهارت آموزش بدهیم تا با کارآفرینی و کمک به شرکت‌های تعاونی بتوانند بنگاه اقتصادی دانش بنیاد ایجاد کنند.

زاهدی با اشاره به وضعیت بیکاری جوانان افزود: جوانان کشور ما نجیب‌ترین جوانان دنیا هستند اما متأسفانه بسیاری از آنان با سن ۳۰ سالگی نه شغل دارند، و نه می‌توانند که ازدواج کنند و باید برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و آمار بالای طلاق در کشور برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ۲۵۶ شبکه تلویزیونی به صورت ۲۴ ساعته و برنامه‌ریزی شده علیه کانون خانواده‌های ایرانی برنامه پخش می‌کند و سوأل اینجاست که آیا این شبکه‌ها عاشق مردم ایران هستند که برای پخش آنها هزینه‌های بالا پرداخت می‌کنند.

۴۴۶ وعده رئیس جمهور که عملیاتی نشده است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به عملکرد دولت یازدهم گفت: دولت تدبیر و امید در طول مناظرات و سفرهای استانی خود ۴۴۶ وعده کاملاً مشخص در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی به مردم کشور داد اما متأسفانه اکثریت این وعده‌ها هنوز هم عملیاتی نشده و اگر برخی از آنها هم تحقق پیدا کرده اثر خود را در زندگی مردم آن طور که وعده داده شده بود نگذاشته است.

وی با اشاره به یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور گفت: یکی از وعده‌های شاخص آقای روحانی داشتن راه‌حل ۱۰۰ روزه برای مشکلات اقتصادی کشور بود که هنوز بعد از چهار سال از عمر این دولت مشکلات اقتصادی کشور همچنان پابرجاست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به یکی از گفته‌های رئیس جمهور مبنی براینکه سه میلیون بیکار در کشور داریم و اگر ۱۰ میلیون گردشگر را جذب کنیم می‌توانیم ۴ میلیون اشتغال ایجاد کنیم، خاطر نشان کرد: همچنان یکی از مشکلات اصلی و عمده کشور بیکاری است و تاکنون این وعده‌ها عملیاتی نشده است.

در دولت یازدهم هر سال فقرای کشور فقیرتر شدند

وی گفت: دولت یازدهم وعده داد که «آنقدر شرایط و وضعیت معیشتی مردم کشور بهبود پیدا می‌کند که مردم دیگر نیازی به یارانه نداشته باشند و به جای اینکه مردم به سوی دولت دست دراز کنند دولت به سوی آنها دست دراز می‌کند» اما این وعده هم محقق نشد و هر سال فقرای کشور فقیرتر شدند.

مسئولان دولت یازدهم به جای ارائه گزارش به مردم، عملکرد دولت گذشته را تخریب می‌کنند

زاهدی با اشاره دیگر وعده‌های این دولت افزود: دولت تدبیر و امید وعده داد که از هر گونه «تهمت و تخریب» خودداری خواهد کرد اما مسئولان دولت یازدهم در تمامی گزارشات به جای ارائه گزارش به مردم، عملکرد دولت گذشته را تخریب می‌کنند.

وی گفت: همین آدم‌ها وقتی مشکل بهداشتی یکی از شهرستان‌ها مطرح می‌شود به‌جای اینکه گوش شنوا برای شنیدن مشکلات مردم داشته باشند خطاب به فرد مطرح کننده عنوان می‌کنند «بیشعور» تو را از این سمت بر می‌دارم.

ورود ۷۰ هزار میلیارد تومان کالا به داخل کشور

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وعده انتخاباتی روحانی برای «تقویت تولید داخلی» گفت: رئیس جمهور در یکی دیگر از وعد‌های خود مطرح کردند که برای «تقویت تولید داخلی» “به‌جای کارگر ایرانی برای کارگر چینی اشتغال ایجاد نمی‌کنیم” اما در طول این چهار سال حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان کالا وارد کشور شده است./م

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.