امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64456
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 06 شهریور 1396 - 10:24 | | ارسال توسط :

وقتی هیچ پروژه‌ای دندان‌گیری در هفته دولت برای مازندران وجود ندارد!

مردم در هفته دولت در انتظار آغاز بهره برداری پروژه‌ها هستند؛ پروژه‌هایی که در زندگی روزانه آنان اثرگذار باشد، اما وقتی خبری از این دست افتتاح‌ها نباشد آن وقت حس بی‌اعتمادی نسبت به دولت ایجاد می‌شود.

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، این ایام به‌دلیل نامیده شدن به هفته دولت، بسیار مورد توجه دولت‌مردان و دولتی‌هاست؛ چنانچه دولت‌ها سعی دارند در این هفته با افتتاح طرح‌های عمرانی چهره‌ای تلاشگر از خود به نمایش بگذارند، بدون تردید همین روند را باید در استانی پهناور و استراتژیک چون مازندران توقع داشت.

انتظار این است که در این ایام، پروژه‌هایی مورد بهره‌برداری قرار گیرند که ظاهراً این انتظار یک انتظاری دست نایافتنی برای مردم استان تا به این لحظه به شمار می‌آید.

واقعاً جای این تأمل ویژه نیست که وقتی دولت تدبیر و امید با همه عناوین پرطمطراقش در استانی چون مازندران، هیچ پروژه دندان‌گیر برای افتتاح ندارد احتمالاً برای دیگر نقاط هم وضع به همین منوال خواهد بود و این یعنی دولت در طول یک سال گذشته در حوزه عمران و آبادانی کشور، عملاً نیمه‌تعطیل بوده است.

واقعاً نباید به مردم نقاط مختلف استان این حق را داد که وقتی از طریق اخبار رسانه‌ها، افتتاح‌هایی را در نقاط مختلف کشور می‌بینند متوقع باشند که همین نوع افتتاح‌ها در جغرافیای زیست آنان نیز شکل گیرد؟! اگر وجود چنین توقعی حق است که است پس دولت پاسخ دهد که چرا خبری از افتتاح‌های او در استان نیست.

درد حقیقی آنجاست که وقتی در فصل و مقطع برداشت دولت یعنی هفته دولت افتتاحی روی نمی‌دهد آن وقت چه تضمینی وجود دارد که در ایام دیگر سال شاهد افتتاح پروژه‌ها باشیم؟!

چرا استانی چون مازندران که از هر نظر دارای اهمیت فوق‌العاده است این‌گونه در میدان عمران و آبادانی باز می‌ماند و نمی‌تواند در این میدان، میدان‌دار باشد؟! به‌راستی مشکلات ریز و درشت استان نباید مورد احصاء قرار گرفته و براساس این احصاء، با تدبیر درست به ساحل حل و رفع برسد؟! واقعاً مردم استان مازندران تا به کی باید تاوان، سوء مدیریت برخی حضرات را پس دهند؟!

اگرچه در این میان دولت نخستین مخاطب این نوشته است اما باید اذعان کرد مجلس و دوازده نماینده استان مازندران در بهارستان نیز مخاطب آن به شمار می‌آیند.

نگاه دقیق به صحنه جغرافیایی استان این حقیقت را می‌گوید که مازندران به‌شدت به اجرایی شدن برنامه‌های عمرانی و آبادانی با هدف توسعه متوازن و همه بعدی نیازمند است؛ بدون تردید توجه عمرانی و آبادانی به مازندران، اثرات متنوع در منطقه شمال کشور و نیز استان‌های مرزی کشورهای همسایه خواهد داشت، چرا که مازندران به لحاظ موقعیت استثنائی جغرافیایی‌اش، سکویی مطمئن برای جهش اقتصادی در کل منطقه خواهد بود.

به نظر می‌رسد دولت دوازدهم که اکنون در ابتدای شروع به کارش قرار دارد باید تصحیح جدی در نوع نگاهش به بحث توسعه متوازن در استان‌ها از جمله استان مازندران داشته باشد؛ چرا که تا در نوع نگاه آنان تغییری روی ندهد دستاوردی را در حوزه عمران و آبادانی استان‌ها شاهد نخواهیم بود.

مردم در هفته دولت در انتظار آغاز بهره‌برداری پروژه‌ها هستند، پروژه‌هایی که در زندگی روزانه آنان اثرگذار باشد، اما وقتی خبری از این دست افتتاح‌ها نباشد آن وقت حس بی‌اعتمادی نسبت به دولت ایجاد می‌شود که قطعاً ترمیم این موضوع، انرژی سنگینی را از دولت خواهد گرفت.

بنابراین ضرورت دارد دولت از همین امروز به این تصحیح دقت عملیاتی کند، دقت عملیاتی که در استان‌ها و شهرستان‌ها باید دیده شود تا در ایام گرامیداشت دولت در سال آینده، چنین رکود افتتاحی را در استان شاهد نباشیم./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.