امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70060
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 21 آبان 1396 - 13:57 | | ارسال توسط :

پیاده‌روی اربعین با نگاه هنر قابل بررسی است

جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و در آن اعلام شد که کارگروهی در کمیسیون هنر و معماری تشکیل می‌شود تا موضوع فرهنگ عاشورایی از نگاه هنر را بررسی و تحلیل کند.

به گزارش بابل نوین،بر اساس خبر رسیده، محمد حسین ایمانی خوشخو ـ رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ  در جلسه این کمیسیون گفت: پیاده روی اربعین پدیده‌ای است که افراد با فرهنگ‌های گوناگون با هم همراه می‌شوند و این پدیده علاوه بر اینکه از دیدگاه جامعه شناختی و مطالعات فرهنگی قابل بررسی است، هنر نیز می‌تواند با مستند سازی و تحلیل، جنبه‌های گوناگون آن را بیان کند.

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: متاسفانه در مواردی آثار هنری ضعیف درباره اربعین یا پدیده‌های دینی تولید می شود که مناسب نیست. ضرورت دارد که سیاستگذاری حرفه‌ای و علمی در این زمینه انجام شود و به این منظور کارگروهی در کمیسیون هنر و معماری تشکیل خواهد شد تا موضوع فرهنگ عاشورایی از نگاه هنر را بررسی و تحلیل کند.

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اسناد هنری تهیه شده در این کمیسیون گفت: اسناد سینما، تئاتر و موسیقی در این کمیسیون با استفاده از نظرات کارشناسان و هنرمندان هر حوزه تدوین شد و پس از هماهنگی های لازم و دریافت پیشنهادات بخش‌های مدیریتی حوزه سینمایی، هنرهای نمایشی و موسیقی در این وزارت و دیگر دستگاه‌های مرتبط برای طرح در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود.

در ادامه این جلسه موارد دیگری از اساسنامه بنیاد هنرعاشورایی نیز مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون نظرات و پیشنهادات خود را درباره ساختار، اهداف و وظایف آن ارائه کردند.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.