امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57813
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 02 خرداد 1396 - 19:32 | | ارسال توسط :

پیکه: توپ طلای امسال حق بوفون است/ خوشحال می‌شوم یوونتوس لیگ قهرمانان را ببرد

مدافع میانی تیم فوتبال بارسلونا با ابراز امیدواری برای پیروزی حریف تیمش در فینال نهایی لیگ قهرمانان، کاپیتان بانوی پیر را لایق کسب توپ طلا دانست.

به گزارش بابل نوین،جرارد پیکه مدافع میانی بارسلونا هم به لیست آن دست از افرادی پیوست که برای قهرمانی یوونتوس در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا و رسیدن توپ طلای فرانس فوتبال به جان لوئیجی بوفون ابراز امیدوار کرده‌اند.

پیکه که تیمش در مرحله یک چهارم نهایی به یوونتوس باخت و حذف شد، به شبکه پرمیوم اسپورت گفت: فینال امسال میان دو تیم بزرگ است. یوونتوس تیمی است که در چند سال اخیر بسیار خوب کار کرده است چون بازیکنان بزرگی مانند بوفون دارد که انگیزه زیادی برای کسب اولین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها دارد. هم‌تیمی قدیمی‌مان دنی‌ آلوز هم آنجاست که خوشحال می‌شوم قهرمان شود. با این حال تصور می‌کنم که فینال لیگ قهرمانان یک بازی کم گل از آب درآید.

پیکه که ماه گذشته به بارسلونا برای شکست رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو کمک کرد، درباره اینکه چگونه می‌تواند کهکشانی‌ها را شکست داد گفت: ما با حفظ توپ و تلاش برای ممانعت از شکل‌گیری ضدحملات رئال مادرید توانستیم این را شکست دهیم. یوونتوس هم در فینال بازی همیشگی خودش را انجام خواهد داد. این تیم از نظر دفاعی قویتر از رئال مادرید است و این را در دو بازی‌اش برابر ما که نتوانستیم حتی یک بار دروازه‌اش را باز کنیم، نشان داد جورجو کیه‌لینی، لئوناردو بونوچی و آندره‌آ بارتزالی مدافعاً باهوشی هستند و من فکر می‌کنم که فینال لیگ قهرمانان بازی فوق‌العاده‌ای از آب در آید.
پیکه در ارزیابی وضعیت یووه تأکید کرد: قطعاً یووه را می‌توان جزو تیم‌های تاپ حال حاضر اروپا به حساب آورد. این تیم چندین سال است که عملکرد خوبی دارد و حتی تغییر بازیکنان هم تأثیری روی این روند نگذاشته است. سال گذشته پوگبا رفت و قبل از آن هم پیرلو. آنها الان پائولو دیبالا را دارند. کار یوونتوس برای بازسازی تیمش فوق‌العاده بوده است.

مدافع میانی اسپانیایی بارسلونا درباره اینکه امسال چه بازیکنانی لیاقت بردن توپ طلا را دارند، عنوان کرد: مسی بهترین بازیکن دنیا و تاریخ است. امسال او کفش طلای اروپا را به عنوان بهترین گلزن می‌برد و لیاقت کسب توپ طلا را هم دارد اما به نظر من اگر توپ طلا به بوفون برسد اتفاق خوبی رخ خواهد داد. او این فصل اسکودتو و جام حذفی ایتالیا را برده است و این شانس را دارد که لیگ قهرمانان را هم ببرد. او به خاطر عملکردی که در دوران بازیگری‌اش داشته است لیاقت کسب توپ طلا را دارد. خوب می‌شود اگر یک دروازه‌بان دیگر بعد از لو یاشین توپ طلا را ببرد.

آیا ممکن است پیکه روزی در سری A بازی کند. او در پاسخ این سؤال اظهار داشت: در حال حاضر از وضعیتم در بارسلونا راضی‌ام و دوست دارم به بازی‌ام در این تیم ادامه دهم. برنامه‌ام هم این است که در بارسلونا بازنشسته شوم. با این حال من فوتبال ایتالیا را دوست دارم. شاید اگر این علاقه را به بارسلونا نداشتم، شانسم را در فوتبال ایتالیا هم امتحان می‌کردم.

پیکه در پایان درباره اینکه آیا ممکن است ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی یوونتوس جانشین لوئیس انریکه دربارسلونا شود، گفت: نمی‌دانم. آلگری هم در میلان هم در یوونتوس خوب کار کرده است اما من نمی‌دانم مربی بعدی‌‌مان چه کسی است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.