امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73564
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 18 آذر 1396 - 11:31 | | ارسال توسط :

بیمارستان مازندرانی که پزشک متخصص ندارد

به گزارش بابل نوین،مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با اشاره به مشکل عدم ماندگاری پزشکان متخصص در بیمارستان نوشهر گفت: مشکل اصلی در عدم استخدام پزشکان بیمارستان نوشهر است و در این خصوص وزارت بهداشت و مجلس نیاز است زمینه استخدام آنان را در شهرهای کوچک فراهم کنند. سید رحیم سیدپور با اشاره به […]

به گزارش بابل نوین،مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با اشاره به مشکل عدم ماندگاری پزشکان متخصص در بیمارستان نوشهر گفت: مشکل اصلی در عدم استخدام پزشکان بیمارستان نوشهر است و در این خصوص وزارت بهداشت و مجلس نیاز است زمینه استخدام آنان را در شهرهای کوچک فراهم کنند.

سید رحیم سیدپور با اشاره به وضعیت بیمارستان شهید بهشتی نوشهر و گلایه برخی مراجعان از کمی تعداد پزشکان متخصص در آن اظهار کرد: بیمارستان شهید بهشتی نوشهر یک بیمارستان عمومی است و حوزه تعهدات سازمانی آن چهار بخش داخلی، اطفال، زنان و زایمان و عمومی به شمار می رود و در مابقی رشته های تخصصی نیز به فراخور امکانات و توانمندی هایی که دانشگاه علوم پزشکی مازندران داشته باشد و بستری که شبکه بهداشت شهرستان و مسئولان بتوانند فراهم کند می تواند پزشک متخصص جذب و بکارگیری کند.

وی افزود: در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر بجز این چهار رشته، طی سال های گذشته با همت مسئولان وزارت بهداشت و درمان بستر بخش هایی چون چشم، گوش و حلق بینی، بیماری های عفونی، قلب، ارتوپدی، روانپزشکی و جراحی مغز و اعصاب فراهم شد اما از آنجایی که ممکن است برای دانشگاه علوم پزشکی زمینه استقرار تمامی این رشته ها در تمامی ایام سال فراهم نباشد ممکن است در بعضی فواصل زمانی برخی از این رشته های تخصصی در بیمارستان وجود نداشته باشد و نبود این رشته های تخصصی به معنای کوتاهی و قصور مسئولان درمانی شهرستان نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر تصریح کرد: به دلیل اینکه سازمان تشکیلاتی برای جذب این نوع رشته ها ندارد و برای دانشگاه علوم پزشکی نیز ممکن است مقدور نباشد که پزشکان متخصص را برای نوشهر در همه ایام فراهم کند عملا ممکن است در برهه ای از زمان پزشک متخصص در بیمارستان نوشهر وجود نداشته نباشد.

سیدپور با بیان اینکه با توجه به کم بودن تعداد جراحان مغز و اعصاب در کل مازندران، جراح مغز و اعصاب در نوشهر فعال نیست اما متخصص داخلی مغز و اعصاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش هایی چون عفونی، گوش و حلق و بینی هفته ای یک روز در کلینیک تخصصی مشغول مداوای بیماران هستند همچنین زمینه فعالیت متخصصان عفونی و مغز و اعصاب و ارتوپد و سایر رشته ها همانند جراحی عمومی، زنان و زایمان نیز در بیمارستان نوشهر مهیا است.

وی تاکید کرد: با توجه به حضور این دسته از پزشکان در مجموعه درمانی شهرستان نوشهر، بالغ بر ۹۵ درصد نیازمندی های درمانی شهرستان در همین شهر قابل برطرف شدن است و نیازی نیست بیماران به خارج از شهرستان مراجعه کنند.

این مسئول اضافه کرد: طی سال های گذشته به دلیل مشکلاتی که در برنامه های استخدامی دولت وجود داشته است این امکان برای استخدام برخی پزشکان در نوشهر فراهم نشد و پزشکانی که در سال های اخیر در این بیمارستان حضور داشتند، بخش قابل توجهی از آنان طرحی و ضریب‌کا بودند که این دسته بعد از اتمام تعهد سازمانی به شهر مورد علاقه خود مراجعه کردند از سویی و به طور طبیعی نیز این پزشکان به شهرهایی می روند که از نظر درآمدی نیز تامین شوند.

سیدپور گفت: بخشی از نیازمندی‌های همکاران نیازمندی‌های درآمدی است که در شهرهای بزرگ این امکان فراهم است و پزشکان متخصص در شهرهای کوچکی مانند نوشهر با جمعیت کم تمایلی برای ماندن ندارند.

وی افزود: برای رفع این مشکل نیاز است مسئولان عالی وزارت بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس برای استخدام پزشکان متخصص فعال تر عمل کنند تا زمینه ماندگاری آنان در بیمارستان های شهرهای کوچک بیشتر شود./ز

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.