امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73565
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 18 آذر 1396 - 11:44 | | ارسال توسط :

ایشی گورو به جمع کمیک نویسان می‌پیوندد

کازوئو ایشی گورو، برنده نوبل ادبیات سال 2017 میلادی اعلام کرده که کتاب جدیدش را با فرم و شکل جدیدی مانند کتاب‌های کمیک می‌نویسد.

به گزارش بابل نوین،کازوئو ایشی گورو، نویسنده مطرح انگلیسی ژاپنی‌الاصل که با دریافت نوبل ادبیات ۲۰۱۷ میلادی، توجه همگان را برای بار دیگر به خود جلب کرد، اعلام کرده که قصد دارد کتاب جدیدش را به شکل کتاب‌های کمیک یا همان مصور بنویسد.

این نویسنده که برای مراسم آکادمی سوئدی نوبل در این کشور حضور یافته، در جمع خبرنگاران گفت: «به این دلیل به فکر قالب کتاب‌های کمیک افتادم، زیرا اعتقاد دارم تعریف داستان با استفاده از تصاویر بیشتر از روش‌های سنتی مخاطب را جلب می‌کند. من از کودکی همیشه عاشق کتاب‌های مصور ژاپنی بودم و این نوع کتاب‌های تصویری در آداب و رسوم این کشور سابقه باستانی دارد.»

به گفته وی، تکنیک داستانگویی با استفاده از تصاویر، روشی است که خیلی نزدیک به سبک داستان نویسی‌اش است و به همین خاطر در رمان جدیدیش از این روش استفاده خواهد کرد.

نوبلیست ۶۳ ساله در ادامه سخنانش گفت: « همیشه عاشق قهرمان‌های داستان‌های کمیک دهه ۳۰ آمریکا بودم و این نوع کتاب‌ها را مطالعه می‌کردم. به نظر من، در حال حاضر حداقل در حوزه داستان دیگر غرب و شرق معنای خاصی ندارد. من فکر می‌کنم هر نوع قالب داستان‌نویسی نیاز به تحقیق و بررسی زیادی دارد که باید هر نویسنده‌ای به آن تخصص داشته باشد. »/ز

ایبنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.