امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72277
  پرینتخانه » فناوری اطلاعات تاریخ انتشار : 07 آذر 1396 - 11:59 | | ارسال توسط :

چگونه یک جستجوی عالی داشته باشیم؟

موتور جستجوی گوگل یکی از ابزارهای پیش‌فرض وب‌گردی برای بسیاری از کاربران در جهان بوده و برای بسیاری از افراد کاربردی است. استفاده از سایت یا افزونه‌های مناسب می‌تواند تجربه وب‌گردی شما را در این موتور جستجوگر به‌شدت بهبود بخشد.

به گزارش بابل نوین،البته پیش‌فرض ما این است که شما بهترین راهنمایی‌ها و ترفندهای وب‌گردی خوب در این موتور جستجو را می‌د‌انید. با صرف‌نظر از این نکته، برنامه‌های تحت وب و برخی افزونه‌ها، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مفقود شده بسیاری را به گوگل اضافه می‌کنند.

  1. (Resulter (Chrome: پیش‌نمایش نتایج جستجو حتی پس از بازدید صفحات

Resulter، یک افزونه جدید است که سرعت نمایش نتایج را افزایش می‌دهد. برای این فرمت دو تابع در نظر گرفته شده است: میانبرهای صفحه کلید و یک صفحه پیش‌نمایش.

میانبرهای صفحه کلید، این افزونه را به آسانی تبدیل به یک ابزار فوق‌العاده در جستجوهای گوگل می‌کنند. زمانی که در صفحه جستجوی گوگل هستید با فشار دادن کلیدهای Down/Up میان نتایج ارائه شده حرکت کنید. همچنین برای شمردن تمامی نتایج کافی است کلید Alt را فشار داده و پایین نگه دارید. با فشردن کلیدهای Alt + Number نتیجه برای شما نمایش داده می‌شود و فشردن کلیدهای Alt + S، به شما اجازه می‌دهد تا موارد جستجو شده را ویرایش کنید. فشردن همزمان کلیدهای Alt + A نیز تمام نتایج را در زبانه‌های مختلف برای شما باز می‌کند.

جا‌به‌جایی میان نتایج جستجوی گوگل تنها با استفاده از صفحه کلید

هنگام بازدید از هر پیوند می‌توانید به‌سرعت دیگر نتایج جستجو را از طریق صفحه پیش‌نمایش Resulter مشاهده کنید. این روش مفید برای مقایسه آنچه که شما در حال مرور آن هستید با سایر نتایج، ارائه شده است.

پشنهاد می‌کنیم حتما از این افزونه استفاده کنید تا شاهد تغییرات مثبت در زمان استفاده از موتور جستجوی گوگل و دستیابی به نتایج موردنظرتان باشید.

  1. (Impersonal.me (Web: جستجو‌های ناشناس در گوگل

گوگل دائما در حال بررسی نحوه استفاده شما از اینترنت است. این موتور جستجو اطلاعات شما را جمع‌آوری کرده و سپس از آن‌ها برای تبلیغات خود استفاده می‌کند. این اطلاعات همچنین بر نوع نتایج جستجو شده توسط شما و ارائه آن‌ها به شما تأثیر می‌گذارند. برای جستجوی ناشناس در گوگل از ابزار Impersonal.me کمک بگیرید.

این اپلیکیشن وب‌گردی همانند موتور جستجوی گوگل است، با این تفاوت که چند گزینه پیشرفته را به شما ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن بدون استفاده از هویت شما، موارد مورد نیازتان را جستجو می‌کند، به این معنی که Impersonal.me کاملا ناشناس است و از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند. این اپ همچنین به شما اجازه می‌دهد که زبان، کشور مبدا و دامنه خود را هم تنظیم کنید.

به یاد داشته باشید، گوگل نتایج مختلفی را بر اساس کشور مبدا که شما از آن جستجو و وب‌گردی می‌کنید، ارائه می‌دهد. البته این امر کاملا منطقی است، چرا که کشورهای مختلف دارای فرهنگ‌های متفاوت هستند. اما با این حال اگر می‌خواهید نتایج پیش‌فرض گوگل که احتمالا شامل همه آن‌ها می‌شوند را ببینند، می‌توانید روی اپلیکیشن Impersonal.me حساب کنید.

  1. (Ruin My Search History (Web: از بین بردن سابقه جستجو

گوگل به‌طور مداوم اطلاعات زیادی را در مورد شما جمع‌آوری می‌کند. یک راه ساده برای پیدا کردن آن‌چه گوگل از شما می‌داند و نیز مدیریت آن وجود دارد.

شما می‌توانید برای سابقه جستجو از سایت Ruin My Search History کمک بگیرید که تفسیری از تهاجم گوگل به حریم خصوصی شما را نشان می‌دهد. شما با استفاده از این سایت در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید چرا که هم‌ می‌توانید سابقه جستجوتان را از بین ببرید و هم اینکه اطلاعات دریافت شده توسط گوگل را تفسیر کنید.

برای این کار به وب‌سایت Ruin My Search History مراجعه کنید و روی دکمه کلیک کنید تا جستجوهای خودکار گوگل را با چشم خودتان ببینید. این اتفاق در حساب کاربری شما هم رخ می‌دهد؛ بنابراین طبیعی است که گوگل تمام این جستجو‌ها را به‌عنوان علایق شما ثبت کند.

با کمک وب‌سایت Ruin My Search History سابقه جستجوی شما کاملا عجیب‌ و‌ غریب می‌شود. نتیجه نهایی استفاده از این سایت این است که در حال حاضر گوگل به مجموعه‌ای از اطلاعات در مورد شما دسترسی دارد که هیچ‌کدام درست نیستند و براساس همین اطلاعات، تبلیغات و محتوای خود را ارائه می‌دهد.

  1. (Result Preview (Chrome: افزودن تصاویر بندانگشتی به نتایج جستجو

Result Preview، ترفند جالبی است که یک تصویر کوچک از پیوند را در کنار نتیجه اضافه می‌کند. البته گوگل به‌طور پیش‌فرض این ترفند را ارائه نمی‌دهد.

به‌نظر می‌رسد که بارگیری نتایج به‌دلیل استفاده از تصاویر بندانگشتی کمی طول بکشد اما شما به میزان زیادی در وقت خود صرفه‌جویی کرده‌اید چرا که زمان خود را صرف بازدید از صفحات غیر مفید نخواهید کرد.

استفاده از پیش‌نمایش به اندازه کافی برای آماده کردن ذهن شما در بسیاری از مواقع کفایت می‌کند. استفاده از Result Preview، حتی در زمانی‌که شما به‌دنبال یک ویدئوی خاص هستید، نتایج بهتری را ارائه می‌کند.

در زیر، تصاویر بند انگشتی که اسکرین‌شات قسمتی از یک ویدئو هستند بسیار شبیه نحوه نمایش آن‌ها در زمانی است که شما به‌دنبال یک کلیپ در YouTube هستید.

شما همچنین می‌توانید با جفت کردن این افزونه با HoverZoom و یا سایر برنامه‌های افزودنی، بدون کلیک روی پیوندها به مشاهده پیش‌نمایش و خواندن آن‌ها بپردازید.

  1. (Google Similar Pages (Chrome: نمایش صفحات مشابه

شما اغلب در طول وب‌گردی با صفحات جالبی برخورد خواهید کرد که شاید تمایل داشته باشید تا صفحات مشابه آن را نیز مشاهده کنید.

موتور جستجوی گوگل برای پیدا کردن صفحات مشابه و کمک به شما یک برنامه رسمی را در نظر گرفته است. برای این کار کافی است روی آیکون افزونه Similar Pages کلیک کنید تا این افزونه به‌سرعت تمامی صفحات مشابه را برای شما جستجو کرده و ارائه دهد.

شما با این کار جستجو نمی‌کنید بلکه صفحات مشابه را مشاهده خواهید کرد. به یاد داشته باشید که انجام این کار موجب صرفه‌جویی در وقت شما برای جستجوی کلمات کلیدی یا اصطلاحات مناسب و یا حتی باز کردن یک برگه جدید می‌شود.

البته بد نیست بدانید که این روش برای برخی از سایت‌ها به‌درستی کار نمی‌کند و اغلب نتایج غیرقابل استفاده‌ای را ارائه می‌دهد؛ اما اگر برای سایتی کار کند نتایج آن فوق‌العاده‌ است.

ترفند مورد علاقه وب‌گردی شما چیست؟

مطمئن باشید که دنیای شما با یادگیری این ترفندها تغییر می‌کند. آیا می‌دانستید که می‌توانید هر نتیجه را در یک تب جدید به‌طور پیش‌فرض باز کنید؟ برای این کار در صفحه تنظیمات جستجوی گوگل، به قسمت Where results open بروید و گزینه Open each selected result in a new browser window را انتخاب کنید./ز

آی تی رسان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.