امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79672
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 09 اسفند 1396 - 13:45 | | ارسال توسط :

کاظمیان: پرسپولیس با خط حمله‌اش شانس بیشتری برای پیروزی در دربی دارد/ نبود اسطوره‌ در زمین، بازی را زیبا‌تر می‌کند

بازیکن پیشین پرسپولیس گفت: در گذشته حضور اسطوره‌های زیادی در زمین در کیفیت‌ها بازی‌ها تاثیر منفی می‌گذاشت.

به گزارش بابل نوین، جواد کاظمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد دیدار فردای استقلال و پرسپولیس گفت: شرایط این دربی با دربی‌های قبل تا حدی تفاوت دارد از این جهت که پرسپولیس در صورت شکست استقلال و عدم پیروزی ذوب‌آهن به نوعی قهرمانی‌اش قطعی خواهد شد و استقلال هم به تازگی اوج گرفته و به دنبال کسب عنوان دومی است. با توجه به اینکه تجربه حضور در ۷،۸ دربی را دارم اعتقادم این است که وضعیت روحی و روانی بازیکنان، اتفاقات درون زمین و استفاده بهتر از موقعیت‌ها نتیجه را رقم می‌زند. امیدوارم یک بازی زیبا و پر گل را شاهد باشیم.

اسطوره‌ای در بازیکنان سرخابی نمی‌بینم
وی در واکنش به این سوال که آیا در بین بازیکنان دو تیم بازیکن دربی‌بار و تعیین کننده می‌بیند یا نه، یادآور شد: زمان ما و حتی قبل‌تر از آن اسطوره‌های زیادی در بین دو تیم بودند که رویارویی هر یک از آنها حساسیت و جذابیت خاصی را برای هواداران رقم می‌زد. بازیکنانی مثل احمدرضا عابدزاده، مجتبی محرمی، علی کریمی، علی دایی، کریم باقری، رضا شاهرودی مهدی مهدوی‌کیا و… از پرسپولیس در زمانی که من یادم است همیشه حضورشان در دربی‌ها هیجان‌انگیز بود. استقلال قدیم هم کم ستاره نداشت اما در حال حاضر اسطوره‌ای در دو تیم نمی‌بینم که حضور آنها در زمین بخواهد حساسیت و هیجان خاصی ایجاد کند از این‌رو دو تیم بدون کمترین حساسیت به مصاف هم می‌روند و شاید به خاطر همین است که دربی‌های چند سال اخیر تا حدی از نظر فنی جذاب‌تر از گذشته شده است.

شبکه‌های اجتماعی به بازیکنان دو تیم انگیزه می‌دهد
کاظمیان با اشاره به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در دربی عنوان کرد: خاطرم هست در زمان ما نهایتا ۴، ۵ روزنامه دیده می‌شد و یکی دو تا هم خبرگزاری اما الان شبکه‌های اجتماعی تمام اتفاقات ریز و درشت فوتبال و کلا مملکت را اطلاع‌رسانی می‌کنند و این موضوع می‌تواند در انگیزه بازیکنان در دربی تاثیر زیادی داشته باشد. فکر کنم استقلال در ۱۰ سال اخیر جز یکی دو برد مقابل پرسپولیس در سایر موارد ناکام بوده و برای این بازی خیلی انگیزه دارد تا حداقل باخت بازی رفتش را جبران کند.

پرسپولیس با خط حمله‌اش شانس بیشتری برای برد دارد
بازیکن پیشین پرسپولیس در پاسخ به این سوال که به نظرش چه بازیکنانی در دربی تعین کننده هستند؟ خاطرنشان کرد: فکر کنم خط حمله پرسپولیس با حضور منشا و علیپور بسیار خطرناک‌تر از مهاجمان استقلال باشد. منشا شاید کم گل بزند اما هر مدافعی را آزار می‌دهد و علیپور هم خیلی خوب از این موضوع استفاده کرده و گلزن خوبی است. پرسپولیس با وجود این دو مهاجم شانس بیشتری برای بردن دارد.

تیم شجاع برنده است
وی راجع به استفاده دو هافبک دفاعی از سوی برانکو گفت: هر مربی سلیقه خاص خودش را دارد. برانکو با این ترکیب و سیستم در لیگ ایران خیلی خوب نتیجه گرفته و فاصله دو رقمی با رقبایش دارد. با این شرایط نمی‌شود از ترکیب برانکو ایراد گرفت. هر چند من فکر می‌کنم شفر در این بازی بیشتر احتیاط کند تا دومین دربی‌اش را نبازد. برانکو دربی‌های زیادی را تجربه کرده و فقط یک بازی را باخته و بعید می‌دانم او بخواهد در دربی فردا احتیاط کند. در کل تیمی برنده دربی است که شجاع‌تر باشد و امیدوارم هر دو مربی در این بازی شجاع باشند تا بازی زیبایی را شاهد باشیم./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.