امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 71594
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 02 آذر 1396 - 13:44 | | ارسال توسط :

«کتابگردی» مردم و چهره‌ها در کتابفروشی‌های سراسر کشور آغاز شد

برنامه «کتابگردی» که ایده اولیه آن را سه سال پیش احمد مسجدجامعی با هدف تقویت کتابفروشی‌ها در کشور مطرح کرده بود، از صبح امروز دوم آذرماه و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان آغاز شد.

به گزارش بابل نوین،چهارمین دوره آئین کتابگردی از ساعت ۷ صبح امروز پنجشنبه‌ (دوم آذرماه) و با حضور چهره‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و نیز مسئولان مربوطه و همچنین متولیان تشکل‌های صنفی حوزه نشر و ناشران و کتابفروشان، آغاز شد.

در تهران این برنامه کتابگردی به صورت رسمی و با حضور علی ربیعی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، مهدی هاشمی، رئیس شواری شهر تهران، سید رضا صالحی‌امیری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار پایتخت، احمد مسجدجامعی، مبدع طرح کتابگردی و عضو شواری شهر تهران، محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران، مهرشاد کاظمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهر تهران و مجید غلامی‌جلیسه، مدیرعامل موسسه خانه کتاب کلید خورد.

در اولین برنامه این چهره‌ها برای قدردانی از زحمات کتابفروشی‌ها و خرید کتاب از آنها در تهران، ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه کتابفروشی انتشارات «سعدی» واقع در حوالی میدان منیریه، اولین میزبان این گروه شده است.

این برنامه در پایتخت با حضور چهره‌ها در کتابفروشی «سحاب» در خیابان سمیه ادامه می‌یابد و سپس آنها در کتابفروشی اقبال حاضر می‌شوند و پس از آن برای میزبانی از کوکان کار به شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی می‌روند. مقصد بعدی کتابگردی ۹۶ در تهران، خیابان انقلاب است و چهره‌های حاضر در این آئین از ساعت ۱۱ تا ۱۳ مهمان کتابفروشی‌های روبه‌روی دانشگاه تهران هستند. برنامه کتابگردی تا ساعت ۱۵ در خیابان جمهوری ادامه می‌یابد و مسئولان بعد از حضور در شرکت سهامی کتاب به سمت خیابان کریمخان زند، دومین مرکز بزرگ فروش کتاب در تهران، حرکت می‌کنند و تا ساعت ۱۹ هم در این منطقه حضور دارند.

امسال نیز به مانند سال‌های گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در برنامه کتابگردی مشارکت دارد. سیدعباس صالحی از بعد از ظهر امروز پنجشنبه دوم آذر (ساعت ۱۵) با حضور در کتابفروشی‌ باغ واقع در خیابان ولیعصر، خیابان باغ فردوس، در برنامه کتابگردی حضور می‌یابد. از آنجا که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با سینماگران دیدار می‌کند، امکان حضور در آئین کتابگردی را از ساعات اولیه این رویداد ندارد.

از امروز و همزمان با اجرای طرح کتابگردی در سراسر کشور، دومین طرح پاییزه کتاب با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی در کتابفروشی‌های عضو این طرح در نقاط مختلف کشور آغاز می‌شود که کتابفروشی‌ها در اولین روز از این طرح و به مناسبت روز کتابگردی، کتاب‌های خود را با ۱۰ درصد تخفیف بیشتر (تخفیف ۳۰ تا ۳۵ درصدی) عرضه می‌کنند.

این طرح در مراکز استان‌ها تا ۲۲ آذر ماه و در شهرستان‌ها تا دوم دیماه ادامه خواهد یافت. پائیزه کتاب، امسال با شعار «هر ورقش دفتری است…» و بعد از طرح‌های «کتابفروشی به وسعت ایران»، «عیدانه کتاب»، «تابستانه کتاب» و «پاییزه کتاب»، اجرا می‌شود و هفتمین گام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه موسوم به «اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها» به شمار می‌رود.

مطابق اعلام خانه کتاب، موسسه مجری این طرح، در دومین طرح پاییزه کتاب خریداران می‌توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

آئین کتابگردی با ابتکار احمد مسجدجامعی از سه سال پیش و با هدف تاکید بر اهمیت نقش کتابفروشان در سراسر کشور برگزار می‌شود. «من هم می‌آیم» شعار چهارمین دوره این آئین فرهنگی اعلام شده است.

منبع:مهر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.