امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69234
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 12 آبان 1396 - 18:08 | | ارسال توسط :

کتاب «چرا؟ چرا؟ چرا؟» به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی در میان زائران اربعین توزیع می‌شود

مدیر مرکز ترجمه حوزه هنری پیرامون ترجمه و انتشار کتابی که قرار است در میان زائران کربلا در مسیر پیاده روی اربعین توزیع شود، گفت: کتاب «چرا؟ چرا؟ چرا؟» به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شده و به زودی در میان زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.

به گزارش بابل نوین،سعیده حسینجانی مدیر مرکز ترجمه حوزه هنری با اعلام خبر ترجمه و انتشار کتاب «چرا؟ چرا؟ چرا؟» به زبان‌های عربی و انگلیسی در میان زائران اربعین حسینی در عراق اظهار داشت: مرکز ترجمه حوزه هنری سال گذشته کتابی را به نام «داستان آن عزیز خدا» برای مخاطبان کودک و نوجوان فارسی‌زبان، عرب زبان و انگلیسی‌زبان آماده و منتشر کرده بود که خوشبختانه بین جمعیت زائران عتبات عالیات در خلال پیاده‌روی اربعین توزیع شد و با استقبال خوبی هم روبه‌رو بود.

وی افزود: نویسنده آن کتاب، خانم کلر ژوبرت، نویسنده مسلمان فرانسوی – ایرانی بود که از دهه شصت ساکن ایران است و ضمن تسلط به زبان فارسی از نویسندگان موفق کودک و نوجوان هم محسوب می‌شود و آثار قبلی‌شان با استقبال خوبی در حوزه نشر ایران مواجه شده است.

به گفته مدیر مرکز ترجمه حوزه هنری، امسال هم ایشان با بزرگواری، سفارش مرکز ترجمه حوزه هنری را پذیرفتند و داستان دیگری با نام «چرا؟ چرا؟ چرا؟» برای همان طیف سنی به رشته تحریر درآوردند. امسال هم مثل سال گذشته، کتاب را سه‌زبانه آماده کردیم و با همکاری انتشارات سوره مهر در تیراژ دو هزار نسخه منتشر شد که به فضل خدا در خلال پیاده‌روی اربعین امسال در موکب‌های مختلف بین زائران کودک و نوجوان در عراق توزیع خواهد شد.

حسینجانی عکس‌العمل هنری به‌موقع به وقایع روز را از جمله رسالت‌های حوزه هنری برشمرد و افزود: بر همه شیعیان به طور عام، و بر اهل قلم و هنرمندان و نهادهای فرهنگی – هنری به طور خاص فرض است که از ظرفیت عظیم اجتماع بزرگ اربعین برای ابلاغ منویات اخلاقی و انسانی فرهنگ تشیع استفاده کنند. مرکز ترجمه هم با ابتکار عمل، انتشار کتاب داستان برای کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان فرهنگی جهان تشیع هستند را از سال گذشته در دستور کار قرار داده و ان شاء الله در سال‌های آتی هم این پروسه را ادامه خواهد داد.

این گزارش اضافه می‌کند، کتاب داستان «چرا؟ چرا؟ چرا؟» که به تبیین فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد، با نویسندگی و تصویرگری «کلر ژوبرت»، به صورت سه‌زبانه فارسی، عربی و انگلیسی به همت مرکز ترجمه حوزه هنری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و ترجمه عربی و انگلیسی آن را خانم‌ها حوراء میلانی و مژگان برخورداری بر عهده داشته‌اند.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.