امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72520
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 08 آذر 1396 - 14:37 | | ارسال توسط :

کهف حصین ائمه(ع) و بسیجیان انقلاب اسلامی ایران

مدیر بنیاد بین‌المللی اندیشه ولایت گفت: خصلت‌هایی در قرآن است که بسیجیان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی واجد آن بودند و اکنون همین بسیجیان به یاری خدا گوش به فرمان رهبری و در کهف حصین ائمه(ع) در مسیر امر ظهور مهدی (عج) گام بر می‌دارند.

به گزارش بابل نوین،حجت‌الاسلام مصطفلی اللهیاری، مدیر بنیاد بین‌المللی اندیشه ولایت با اشاره به هفته بسیج گفت: ویژگی‌های نهاد بسیج را باید از آیینه قرآن کشف کنیم؛ اگر بخواهیم ریشه قرآنی خصلت بسیجی راستین نظام جمهوری اسلامی ایران را کشف کنیم، به آیه ۱۳ سوره کهف می‌رسیم آنجا که خداوند فرمود: «إِنَّهُمْ فِتْیَهٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدىً؛ آنان جوانمردانى بودند که به پروردگارشان ایمان آوردند و ما بر هدایتشان افزودیم.» این توضیح را اضافه کنم که در بین اصحاب کهف پیرمردانی هم وجود داشتند و فتیه در اینجا به معنای جوانمردی و پایبندی به عهد است.

وی با اشاره به اینکه اصحاب امام حسین(ع) در اوج این آیه از قرآن بودند، افزود: اصحاب امام حسین(ع) با هدایت‌های الهی به اوج ایمان رسیدند؛‌ زیرا آن‌ها یک رهبر الهی به نام امام حسین(ع) داشتند و در این مسیر جان و مال خود را فدا کردند و حتی در آخرین لحظات عمر خود همچون مسلم بن عوسجه سفارش به امام خویش کردند. این خصلت‌هایی بود که بسیجیان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی واجد آن بودند و اکنون همین بسیجیان به یاری خدا گوش به فرمان رهبری و در  کهف حصین ائمه(ع) در مسیر امر ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه) گام بر می‌دارند.

حجت‌الاسلام اللهیاری یکی دیگر از ویژگی‌های بسیجیان را همبستگی و همسویی در راستای آرمان‌های اسلام و انقلاب معرفی کرد و گفت: بسیج به معنای «دور هم جمع شدن» برای انجام یک کار و هدف مشترک است و خداوند در همین اتصال و همبستگی برکت قرار داده است.

منبع:تسنیم

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.