امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73568
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 18 آذر 1396 - 12:03 | | ارسال توسط :

گران‌ترین کتاب‌های داستانی فروخته شده در حراجی‌ها

مجله مشهور فوربز، فهرستی از گران‌ترین آثار داستانی که تا به امروز در حراجی‌های آنلاین کتاب فروخته شده را تهیه کرده است. بر اساس این فهرست کتاب‌هایی چون «هری پاتر» و «هابیت» جزء گرانترین‌ها هستند.

به گزارش بابل نوین به نقل از فوربز، حراجی آنلاین «لاوآنتیک» (loveantiques) که یک بازار اشیای عتیقه و قدیمی آنلاین، فهرستی از گران‌قیمت‌ترین کتاب‌های داستانی که تا به امروز در دنیای مجازی به فروش رسیده را منتشر کرده است. جالب این است که گران‌قیمت‌ترین کتاب‌ها آن‌هایی هستند که در دهه معاصر نوشته شده‌ است.

۱٫ «هری پاتر و سنگ جادو»/ نوشته جی.کی. رولینگ

این کتاب نخستین قسمت از مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» است که خود رولینگ گفت که نوشتن آن شش سال طول کشیده است. این کتاب که در سال ۱۹۹۷ میلادی نوشته شده، در آخرین حراجی کتاب‌های عتیقه با قیمت حدود ۶۷ هزار دلار به فروش رسید. برخی از نسخه‌های چاپی این کتاب در سال ۲۰۰۷ در حراجی هریتیج لندن با قیمت ۳۳ هزار دار به فروش رفته بود.

۲٫ «هابیت» / نوشته جی.آر.آر تالکین

این کتاب که در سال ۱۹۳۷ نوشته شده، یکی از معدود کتاب‌های تاریخ چاپ و نشر انگلستان است که تا به امروز تجدید چاپ می‌شود. داستان این کتاب حدود یک قرن پیش از داستان «ارباب حلقه‌ها» در سرزمین میانه اتفاق می‌افتد. این کتاب در آخرین حراجی کتاب‌های قدیمی با قیمت ۵۳ هزار دلار به فروش رفت.

۳٫ «دنیای پیتر‌خرگوشه»/ نوشته بئاتریکس پاتر

قصه‌ پیتر‌خرگوشه نخستین کتاب از مجموعه‌ «دنیای پیتر‌ خرگوشه و دوستان» است که اثری کلاسیک در ادبیات کودکان به‌شمار می‌رود.بئاتریکس پاتر، داستان‌های این مجموعه را برای فرزند یکی از بستگانش در سال ۱۹۰۱ میلادی نوشت. همچنین تصویرگری این مجموعه نیز اثر پاتر است. یکی از نسخه‌های چاپی این کتاب در آخرین حراجی با قیمت ۴۷ هزار دلار به فروش رفت.

۴٫ «سرود کریسمس»/ نوشته چارلز دیکنز

نخستین بار این کتاب مشهور در تاریخ ۱۹ دسامبر سال ۱۸۴۳ میلادی منتشر شده و تا سال ۱۸۴۴ میلادی، ۱۳ بار تجدید چاپ شد. این کتاب نیز در جمع کتاب‌هایی است که تا زمان حال همواره تجدید چاپ شده است. نسخه قدیمی از این کتاب در آخرین حراجی با قیمت ۲۰ هزار دلار فروخته شده است.

۵٫ «وینی د پو»/ نوشته ای.ای. میلن

نخستین کتاب از مجموعه داستان‌های «وینی پو» در ۱۹۲۶ میلادی با عنوان «وینی-د-پو» به چاپ رسید و در ادامه آن در ۱۹۲۸ میلادی کتاب دیگری از این مجموعه منتشر شد. تصویرگری این کتاب‌ها را ای. اچ. شپرد انجام داده است. بعد از مرگ میلن همسرش حق تالیف کتاب را به استفن اسلسینگر فروخت، که همسر اسلسینگر نیز حق آن را به شرکت والتز دیزنی واگذار کرد. در یک حراجی این کتاب با قیمت حدود ۵ هزار دلار به فروش رفته است./ز

ایبنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.