امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64660
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 08 شهریور 1396 - 20:02 | | ارسال توسط :

گفتمان های دینی فرصتی برای بصیرت بخشی در جامعه است

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد با اشاره به نقش برگزاری گفتمان های دینی در جامعه و روشنگری بین نسل جوان گفت: با بصیرت بخشی بین نسل جوان می توان در راستای مصون سازی آنان در برابر آسیب های اجتماعی گام برداشت.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام صادق جعفرپور، رییس تبلیغات اسلامی بروجرد با اشاره به برگزاری طرح اوقات فراغت و حضور دانش آموزان در پایگاه های فراغتی بیان داشت: این ایام فرصت مناسبی برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی جوانان بود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بروجرد شش پایگاه فراغت برای دانش آموزان برپا شد، افزود: در این پایگاه ها برنامه های دینی، فرهنگی و تبلیغی با حضور مبلغان اعزامی در جمع ۳۵۰ دانش آموز برگزار شد.

حجت الاسلام جعفرپور محوریت کلاس های اوقات فراغت را برگزاری کلاس های قرآنی، احکام، بیان مؤلفه های سبک زندگی اسلامی در جهت تبیین این سبک و نهادینه سازی ارزشها بین نسل جوان و نوجوان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به گسترش هجمه های فرهنگی و هدف قرار دادن نسل جوان از سوی دشمنان ترویج سبک زندگی اسلامی و تبیین ارزشهای دینی راه مقابله با این هجمه ها است.

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد در ادامه خاطرنشان کرد: حضور مبلغان در برگزاری کلاس های اوقات فراغت فرصتی برای غنی سازی اجرای این برنامه ها است.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال نوجوانان و جوانان فعالیت در پایگاه های اوقات فراغت کافی نبود، یادآور شد: در این راستا ۱۸ مؤسسه و خانه قرآنی نیز در شهرستان بروجرد فعالیت دارند.

حجت الاسلام جعفرپور با اشاره به نقش مؤثر گفتمان های دینی در بصیرت بخشی و روشنگری در جامعه عنوان داشت: در راستای آگاه سازی نسل جوان در طول سال گفتمان های دینی با همکاری آموزش و پرورش در مدارس برگزار می شود.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته ۶۵۰ گفتمان دینی در مدارس برگزار شد و پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید نیز بیش از ۶۵۰ گفتمان دینی برگزار شود.

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد خاطرنشان کرد: در برگزاری گفتمان های دینی از حضور اساتید مبلغ بومی و غیر بومی بهره مند می شویم.

حجت الاسلام جعفرپور ابراز امیدواری کرد که با برگزاری گفتمان های دینی در سطح مدارس آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی بتوانیم گام های مؤثری در راستای  روشنگری بین جوانان و مصون سازی این قشر در  برابر آسیب های اجتماعی برداریم./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.