امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54684
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 27 فروردین 1396 - 11:49 | | ارسال توسط :

«گلستان یازدهم»؛ روایتی جذاب از زندگی شهید چیت‌سازیان

بهناز ضرابی‌زاده در «گلستان یازدهم» بخش مهمی از نیمۀ پنهان زندگی شهید علی چیت‌سازیان را به تصویر کشیده است.

به گزارش بابل نوین،  «گلستان یازدهم» نمونه‌ای خوب و بالغ از روایت سبک زندگی شهدا و ایثارگران دفاع مقدس است که با زبانی صادقانه به شرح زندگی یک‌سال و هشت‌ماهۀ مشترک شهید «علی چیت‌سازیان» فرماندۀ‌ اطلاعات و عملیات لشگر انصارالحسین (ع) و همسر محترمشان پرداخته است. فرمانده‌ای که در جبهه به دلیل مهارت‌های رزمی و شجاعتش به عقرب زرد معروف بود، و در خانه با مادر و همسرش به اندازه‌ای با مهر و محبت رفتار می‌کرد که گویی این قلب رئوف هیچ‌گاه سابقۀ‌ حضور در جنگ را نداشته است.

«گلستان یازدهم» به زیباترین شکل توانسته‌ است قسمت مهمی از نیمۀ پنهان زندگی شهید چیت‌سازیان را به مخاطبان معرفی کند و این همان موضوعی است که مورد تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب بوده است. ضرابی‌زاده، که پیش از این، در کتاب «دختر شینا» مظهری دیگر از سبک زندگی شهیدان والامقام ایران اسلامی و همسران گرانقدر آنان را به زیبایی ترسیم نموده بود، این بار هم در کتاب «گلستان یازدهم» توانسته به خوبی از عهدۀ این امر برآید و روایتی جذاب و دلنشین از زندگی یکی دیگر از خانواده‌های ایثارگر دفاع مقدس را به تصویر بکشد.
مقام معظم رهبری در تقریظی بر کتاب «گلستان یازدهم» مرقوم فرمودند: «این روایتی شورانگیز است از زندگی سراسر جهاد و اخلاصِ مردی که در عنفوان جوانی به مقام مردان الهی بزرگ نائل آمد، و هم در زمین و هم در ملأ اعلی به عزّت رسید… راوی -شریک زندگی کوتاه او- نیز صدق و صفا و اخلاص را در روایت معصومانۀ خود به روشنی نشان داده است. در این میان، قلم هنرمند و نگارش آکنده از ذوق و لطف نویسنده است که به این همه، جان داده است. آفرین بر هر دو بانو؛ راوی و نویسندۀ کتاب.»
شایان ذکر است؛ «گلستان یازدهم» از انتشارات سورۀ مهر، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌ همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد./ص
باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.