امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77038
  پرینتخانه » فناوری اطلاعات تاریخ انتشار : 29 دی 1396 - 11:54 | | ارسال توسط :

گوگل می‌خواهد زمان بارگذاری صفحات اینترنتی را در رده‌بندی جست‌وجو در موبایل‌ها اعمال کند

وقتی یک وب‌سایت علی‌رغم محتوای جالبش نتواند آن را در زمانی مناسب و معقول به نمایش در بیاورد، تمام فایده‌هایش زیر سوال می‌رود. برای مثال وب‌سایت‌های خبری زیادی وجود دارند که اساسا محتوای یکسانی از یک موضوع را دارند اما یکی از آن‌ها محتوایی را در ۵ ثانیه و دیگری همان محتوا را در ۱۵ ثانیه بارگذاری می‌کند. گوگل تصمیم گرفته که از این پس زمان بارگذاری اطلاعات در وب‌سایت‌ها را در رده‌بندی سایت‌ها هنگام جست‌وجو در موبایل‌ها لحاظ کند.

به گزارش بابل نوین،مشخصا وب‌سایت‌هایی که زمان بارگذاری کم‌تر و سرعت بیش‌تری داشته باشند مورد پسند واقع می‌شوند؛ البته اگر زمان بارگذاری در تصمیم‌گیری کاربر تاثیرگذار باشد. به نظر می‌رسد که این موضوع بخشی از جنبه‌های بررسی وب‌سایت‌ها بوده و گوگل قرار است که این پارامتر را در رده‌بندی سایت‌ها هنگام جست‌وجو در اسمارت‌فون‌ها اعمال کند.

مطابق گفته‌های گوگل، این تغییرات (که از آن با نام Speed Update تعبیر شده) از اوایل تیر ماه سال آینده در جست‌وجوگرهای موبایلی لحاظ می‌شود. این کمپانی ادعا کرده:

Speed Update که نام این قابلیت به شمار می‌رود تنها بر روی صفحاتی که تجربه مرور با سرعت پایین را به کاربر ارایه می‌دهند اعمال خواهد شد و فقط درصد کوچکی از نتایج جست‌وجو‌ها شامل این تغییرات می‌شود. این رویه بدون در نظر گرفتن تکنولوژی‌های استفاده شده برای ساختن وب‌سایت‌ها به استانداری برای تمام صفحات تبدیل می‌شود. در واقع موضوع هر جست‌وجو، هدف کاربر از انجام پرس‌وجو درخصوص یک بحث را نشان می‌دهد. بنابراین ممکن است که یک صفحه با سرعت کم و زمان بارگذاری زیاد در جایگاه بالاتری قرار گیرد؛ به شرطی که محتوای مربوطه را به طور مناسب نشان دهد.

در واقع گوگل وب‌سایت‌هایی را که زمان بارگذاری بیش‌تری طلب می‌کنند به جایگاه پایین‌تری در صفحه جست‌وجو منتقل می‌کند. برای تشویق توسعه‌ دهندگان جهت جلوگیری از این اتفاق، گوگل از آن‌ها خواست که از مزیت‌های استفاده از برخی ابزارها مانند گزارش تجربه کاربری مرورگر کروم، قابلیت Lighthouse و PageSpeed Insights مطلع شوند. این اقدامات کمک خواهد کرد که توسعه‌ دهندگان بتوانند وب‌سایت‌هایی سریع‌تر و تجربه‌ای بهتر را برای مخاطبان فراهم کنند./ز

آی‌تی‌رسان

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.