امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65095
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 15 شهریور 1396 - 19:56 | | ارسال توسط :

۲۵۰ کاروان شادی در عید غدیر به سمت بقاع متبرکه حرکت می‌کنند

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی از حرکت ۲۵۰ کاروان شادی در شهرهای مختلف به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خبر داد و به بیان برنامه‌های این کاروان‌ها پرداخت.

به گزارش بابل نوین،حجت‌الاسلام احمد شرفخانی درباره ویژه‌برنامه‌های جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در روز عید سعید غدیر اظهار کرد: امسال راه‌اندازی بیش از ۲۵۰ کاروان شادی در قالب حرکت مردمی و به‌صورت گسترده از یک مکان مشخص همراه با اجرای برنامه‌ها و سرودهای شاد و نشاط انگیز و مدیحه‌سرایی، مولودی خوانی و گل‌افشانی و نیز برگزاری مراسم جشن در امامزادگان از ویژه‌برنامه‌های روز عید سعید غدیر است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» همزمان با عید سعید قربان در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان کشور آغاز شده است، گفت: در این راستا سازمان اوقاف با هدف ترویج فرهنگ علوی و ایجاد شادی و نشاط در سطح جامعه در سال جاری همزمان با عید سعید غدیر برای نخستین بار کاروانهای شادی جشن ولایت علوی را از نقاط مشخص در شهر‌ها و مراکز استان‌ها به سمت بقاع متبرکه راه اندازی می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه اگر به دنبال ترویج ایمان و تقوا در سطح جامعه هستیم باید شعائر الهی از جمله پاسداشت غدیر را در جامعه نهادینه کنیم، تصریح کرد: برنامه‌های حزن و اندوه و روضه‌خوانی و ذکر مصائب اهل بیت (ع) در کشور ما به‌خوبی برگزار می‌شود، اما باید در زمینه شادی و سرور اهل بیت (ع) و پاسداشت اعیاد اسلامی و عیدالله‌اکبر؛ عید سعید غدیر نیز کارهای اساسی و بنیادی انجام شود.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه تن‌ها با دید و بازدید غدیر احیاء نمی‌شود، تاکید کرد: باید برای احیاء غدیر، معارف غدیر را احیاء کرد و راه‌اندازی کاروان شادی یکی از شعائر و از راه‌های اعلان شادی اهل بیت (ع) و تزریق فرهنگ شادی در سطح جامعه و مشارکت دادن عامه مردم است.

وی افزود: مدیحه‌سرایی، سرودخوانی جمعی، اجرای اشعار حماسی و ولایی، گل‌افشانی، عطرافشانی و اجرای برنامه‌های شاد، فضاسازی تبلیغی با محوریت غدیر و ولایت در طی مسیر کاروان شادی از دیگر اقدامات و برنامه‌های این کاروان‌ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: سادات، به ویژه علماء و روحانیون سادات در پیشاپیش کاروانهای شادی با شال سبز سیدی حرکت می‌کنند و راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی و پخش شیرینی و شربت در مسیر کاروانهای شادی از دیگر اقدامات این حرکت مردمی است.

حجت‌الاسلام شرفخانی گفت: در مسیر کاروانهای شادی در بین شرکت‌کنندگان، اقلام فرهنگی، پرچم و دسته گل توزیع خواهد شد و برگزاری مسابقه و اهداء جوایز به شرکت‌کنندگان این کاروان‌ها از دیگر برنامه‌های جذاب عید سعید غدیر است.

وی یادآور شد: کاروان شادی پس از اجرای برنامه در مسیر مشخص در بقاع متبرکه معین شده حضور یافته و مراسم عید غدیر با قرائت قرآن، سخنرانی، مدیحه‌سرایی و شعرخوانی شاعران آئینی و قرائت بخشی از خطبه غدیر، به ویژه بخش پایانی خطبه (عهد ماندگار ـ. بیعت عمومی) و قرائت میثاق‌نامه پایان می‌یابد./ص

خبرگزاری دانشجو

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.