امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54595
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 26 فروردین 1396 - 14:50 | | ارسال توسط :

۳هزار میلیارد تومان بدهی دولت به آزمایشگاه‌های کشور/ تأمین اجتماعی در ۹ ماه اخیر هیچ‌گونه پرداختی نداشته است

رئیس انجمن علوم آزمایشگاهی کشور گفت: بیمه تأمین اجتماعی در 9 ماه اخیر هیچ‌گونه پرداختی به آزمایشگاه‌ها نداشتند و همچنین بیمه‌ سلامت و بیمه نیروهای مسلح نیز در پرداختی‌های خود تأخیر دارند.

به گزارش بابل نوین، مهدی بوترابی رئیس انجمن علوم آزمایشگاهی در نشست دهمین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: این کنگره توسط انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی برگزار می‌شود و با گردهمایی ۳ هزار نفر از اعضای انجمن همراه خواهد بود.

وی افزود: در این کنگره نسبت به سال گذشته کارگاه‌های بیشتری برپا خواهد شد و ۳ انجمن علوم آزمایشگاهی بین‌المللی کنگره ما را حمایت خواهند کرد.

بوترابی گفت: آزمایشگاه‌های کشور ازنظر کیفیتی در حد آزمایشگاه‌های بسیار خوب دنیا قرار دارد اما از لحاظ کمیتی وضعیت مناسبی نداریم، به همین دلیل استفاده از فناوری‌های جدیدی نیز به‌سختی انجام می‌شود.

رئیس انجمن علوم آزمایشگاهی اضافه کرد:‌ اکثر آزمایشگاه‌های ما تحت نظر و نظارت مراکز مختلف هستند و سالی یکی، دو بار تحت ممیزی قرار می‌گیرند.

وی گفت: در تمام کشورهای دنیا برای انجام یک تست از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، به همین دلیل ممکن است نتایج آزمایش‌ها نیز متفاوت باشد، اما در یکی، دو سال اخیر دنیا به سوی استانداردسازی نتایج تست‌های آزمایشگاهی پیش می‌رود.

بوترابی افزود: ما در کشور کیت، دستگاه و روش آزمایشگاهی یکسانی نداریم، پس طبیعی است که جواب آزمایش‌ها در برخی موارد متفاوت باشد.

رئیس انجمن علوم آزمایشگاهی گفت: بیش از ۵ هزار آزمایشگاه دولتی و خصوصی در ایران وجود دارد اما این آزمایشگاه‌ها تاکنون سطح‌بندی نشده‌اند و فقط بر اساس تمدید پروانه ۵ ساله ممیزی‌هایی که دارند، به کارشان ادامه می‌دهند.

بوترابی در پایان گفت: بیمه تأمین اجتماعی در ۹ ماه اخیر هیچ‌گونه پرداختی به آزمایشگاه‌ها نداشتند و همچنین بیمه‌ سلامت و بیمه نیروهای مسلح نیز در پرداختی‌های خود تأخیر دارند و آزمایشگاه‌های کشور سودی که باید به دست آورند در صندوق بیمه‌ها می‌ماند، بنابراین هم‌اکنون آزمایشگاه‌های کشور از محل درآمد صندوق‌های خود هزینه‌های جاری را تأمین می‌کنند و این می‌شود که امکان استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای آنها به وجود نمی‌آْید./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.