امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
- دعوت آحاد جامعه به حضور در راهپیمایی روز قدس
- دومین گردهمایی سرداران و امیران پایتخت شهدای شمالی کشور برگزار شد
- پیگیری مطالبات مردم از سوی رسانهها بزرگترین کارکرد خبرنگاران/ کار خبر و اطلاعرسانی نوعی جهاد تبیین است/مدیرانی که پاسخگوی رسانهها ومردم نیستند عملکردشان قابل پذیرش نیست
- چه کسی پاسخگوی عدم بهرهبرداری مردم بابل و مازندران از توان علمی دانشگاهیان منطقه است/کسب رتبه نخست کشور و ششم جهان توسط دانشگاه نوشیروانی در مرجعیت علمی تایمز/مسئولان بیشتر به ظرفیتهای دانشگاه نوشیروانی در حل مشکلات توجه کنند
- دکتر آرایی عضو شورای پژوهش و فناوری فنی و حرفهای کشور شد
۵۰ درصد دانشآموزان تا ۴ سال آینده با مهارت حرفهای فارغالتحصیل میشوند
به گزارش بابل نوین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در همایش تببین جایگاه اقتصاد مقاومتی در توسعه و کارآفرینی شهری که از سوی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و با همکاری دانشگاه علمی کاربردی استان تهران و خانه اندیشمندان علوم انسانی در سالن محراب برگزار شد، گفت: مهمترین چالش اقتصادی ایران بیکاری است و حجم آن در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی آن را مبدل به بحرانی برای کشور کرده است.
زاهدی افزود: بیکاری در میان فارغ التحصیلان می تواند عوارض متعددی به دنبال داشته و آثار نابهنجاری در حوزه های اجتماعی و سیاسی ایجاد کند.
وی ادامه داد: دانشگاه های کشور و آموزش عالی دارای ایراداتی است، که محوری ترین آنها سنتی بودن نظام آموزشی از باب محتوا و سیاستگذاری است.
زاهدی با تاکید بر لزوم پوست اندازی در نظام آموزشی گفت: سند علمی کشور با این نگاه تدوین شده و به آموزش به عنوان یک ابزار مهارتی نگاه کرده است و از دانشگاه های نسل سومی سخن گفته شده که فارغ التحصیلان آن کار آفرینی ،مهارت حرفه ای را توامان دارند اما کمیسیون آموزش معتقد است باید دانشگاه های نسل چهارمی بنا شوند که علاوه بر کار آفرینی ،مهارت حرفه ای اهداف دانشگاههای اسلامی ،باور و تعهد دینی را نیز داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: مجلس در جریان بررسی برنامه ششم توسعه در بند ۸۲ و بند ج ماده ۸۱ تلاش کرده است آموزش مهارتی نهادینه شود بطوریکه در سال ۹۶ بیش از۳۸ درصد؛ در سال ۹۷ بیش از ۴۰ درصد و در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد دانش آموزان دبیرستانها در معرض آموزش مهارتی قرار گرفته باشند.
ریس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: تکلیف برنامه برای توسعه مهارت دانشجویان در سال ۹۶ آن است که با فراوانی ۱۰ درصد و در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد دانشجوها تحت آموزش مهارتی قرار گرفته باشند. /ص
اخبار اجتماعی بابل نوین , انجمن علمی , بیکاری , دانشآموزان , فارغالتحصیل
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.