امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53793
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 17 فروردین 1396 - 15:25 | | ارسال توسط :

۵۰ مربی رشته کوهنوردی در همدان فعالیت می‌کنند

نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌همدان گفت: بیش از 50 مربی در رشته‌های مختلف کوهنوردی در همدان فعالیت می‌کنند.

به گزارش بابل نوین، عباس چشمه قصابانی  با اشاره به فعالیت کوهنوردان همدانی اظهار داشت: علاقه مردم همدان به ورزش کوهنوردی خوب است و در یک روز تعطیل که هوا مناسب است بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم همدان به کوهنوردی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه کوهنورد سازمان‌دهی شده خود را به ۳ قشر کوهنوردان حرفه‌ای که تخصصی کوهنوردی می‌کنند، کوهنوردان و کوه‌پیمایان عمومی و کوهنوردان تفریحی تقسیم می کنیم، گفت: در حال حاضر به‌طور سازمان‌دهی شده تعداد ۹۰۰ نفر بیمه‌شده ورزشی در استان همدان در رشته کوهنوردی و سنگ‌نوردی فعال هستند.

نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌همدان با اشاره به رونق گرفتن فعالیت بانوان در این رشته گفت: طبق تبصره جدیدی که هنوز به ما ابلاغ نشده بانوان نیز اجازه فعالیت در قالب باشگاه‌های کوهنوردی و گروه‌های کوهنوردی مستقل را دارند که در صورت ابلاغ این قانون به‌طورقطع فعالیت بانوان کوهنورد همدانی و خانواده‌ها در این رشته چندین برابر خواهد شد.

چشمه قصابانی عنوان کرد: خانواده‌های همدانی دید بسیار مثبتی نسبت به این رشته دارند و فرزندان آن‌ها به‌راحتی می‌توانند وارد این رشته ورزشی شوند

وی بابیان اینکه در طول سال همایش‌های کوهنوردی خانوادگی در همدان برگزار می‌شود، بیان کرد: به مناسبت‌های مختلف اعم از هفته دفاع مقدس، تولد حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن، دهه فجر و سایر مناسبت‌ها همایش کوهنوردی خانوادگی از گنج‌نامه به سمت میدان میشان همدان برگزارشده است.

چشمه قصابانی با اشاره به قدمت کوهنوردی همدان گفت: به دلیل شرایط اقلیمی همدان و کوه‌هایی که در اطراف این شهر قرار دارد همدانی‌ها از قدیم و سالیان سال با این رشته رفاقت دیرینه دارند./ص

پارس نیوز

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.