امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70533
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 25 آبان 1396 - 19:06 | | ارسال توسط :

۶ میلیارد بودجه برای کار استعدادیابی و تجهیز پایگاههای قهرمانی در ۳۱ استان

مدیرکل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری دومین جشنواره همگانی استعدادیابی در 31 استان کشور و در 10رشته ورزشی در دی‌ماه خبر داد.

به گزارش بابل نوین،دکتر رامین طباطبایی درباره برگزاری دومین جشنواره همگانی استعدادیابی در ۳۱ استان کشور اظهار کرد: با توجه به بازخورد مثبتی که از اولین دوره برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی دریافت کردیم، امسال تمام تلاشمان بر این است که در دومین دوره برگزاری جشنواره بیشتر به بعد کیفی استعدادیابی توجه داشته باشیم و مطابق با آمایش ورزش قهرمانی و رعایت استانداردهای جهانی در ۳۱ استان کشور، بتوانیم استعدادهای خوبی را در ۱۰رشته ورزشی اولویت‌دار در رده سنی پایه شناسایی کنیم تا برحسب آزمونهایی که از لحاظ آمادگی جسمانی و پیکرسنجی از آنها به عمل می‌آید، به پایگاههای قهرمانی معرفی می‌شوند.

وی گفت:‌ سال گذشته سیاست کار بر این بود تا جمعیت زیادی را به سمت پایگاههای استعدادیابی سوق دهیم تا یک موج فرهنگی برای نهادینه کردن ورزش در بین خانواده‌ها ایجاد کنیم. امسال علاوه بر کمیت، به دنبال کیفی‌سازی جشنواره هستیم تا آزمونهای علمی در تمام رده‌های سنی مطابق با استانداردهای جهانی انجام شود تا از کیفیت بهتری برخوردار باشند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: اگر در گذشته قاعده هرم ورزش قهرمانی تنها در چند رشته خاص خلاصه می‌شد، در حال حاضر با برپایی جشنواره استعدادیابی سعی داریم قاعده هرم را افزایش دهیم تا با سرمایه‌گذاری بر روی رشته‌های ورزشی بیشتر، در آینده شانس مدال آوری خود را افزایش دهیم. البته تنها شناسایی استعداد مهم نیست، بلکه باید در حفظ، پرورش و نگهداری استعدادهای ورزشی نیز تلاش کنیم تا استعدادها به خاطر عدم حمایت رها نشوند.

مدیرکل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تیراندازی، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری، قایقرانی ودوومیدانی جزو رشته‌های پرمدال هستند که ما محدودیتی برای حضور زنان در این رشته‌ها نداریم. با سرمایه‌گذاری روی این رشته‌ها می‌توانیم شرایط بهتری از نطر مدال آوری در المپیک آینده داشته باشیم.

وی از اختصاص ۶میلیارد بودجه برای کار استعدادیابی و تجهیز پایگاههای قهرمانی در ۳۱ استان خبر داد و افزود: سعی کردیم بودجه خوبی را برای استانداردسازی پایگاههای قهرمانی در ۳۱ استان از طریق دو معاونت ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی جذب کنیم تا در روند اجرای کار با مشکل خاصی مواجه نشویم. البته استانهایی که در امر استعدادیابی فعالتر عمل کنند و بتوانند در رشته‌های بیشتری استعداد شناسایی کنند، بودجه بیشتری به آنها تزریق خواهد شد.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.