امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80855
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار ویژه, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 10 فروردین 1397 - 15:47 | | ارسال توسط :

با ولایت‌مداری کشور را بیمه کنید/وابستگی به دلار در کشور نگران‌کننده است/ غیرت ایرانی محصولات داخلی را جایگزین خارجی کند

تاکید خطبای جمعه بر حمایت از کالای ایرانی و هشدار به وابستگی ارزی کشور از مسائل مطرح شده در نمازجمعه امروز نقاط مختلف شهرستان بابل بود.

به گزارش بابل نوین، دومین نماز عبادی سیاسی جمعه در سال ۹۷ با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور و سخنرانی خطبای جمعه در شهر و بخش‌های مختلف شهرستان بابل برگزار شد.

وابستگی به دلار در کشور نگران‌کننده است
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در جمع نمازگزاران جمعه این هفته شهر بابل با گرامیداشت روز ۱۳ رجب اظهار کرد: از نعمت و برکت‌های بزرگ خداوند به جهان هستی و بشریت خلقفت امیرالمومنان(ع) بود و ایشان الگوی برجسته و بزرگی برای بشریت است، پیروان علی(ع) می‌توانند با تاسی به وجود آن امام بزرگوار به فیض‌های عظیم و برکت‌های بزرگ دست پیدا کنند.

وی افزود: علی(ع) به تعبیری پدر بشریت است و به همین مناسبت این روز  روز پدر نامگذاری شد تا جایگاه پدران در جامعه مورد بازنگری قرار گیرد، فرزندان نسبت به پدران وظیفه دارند تا نهایت احترام و ادب نسبت به آن‌ها داشته باشند و در مقابل وظایف پدری مورد توجه قرارگیرد، وظیفه مهم پدران تربیت فرزندان بر اساس شاخصه‌های دینی است.

امام‌جمعه بابل با اشاره به برکات ایام‌البیض ادامه داد: بسیاری از مومنین در ایام تعطیلات نوروز در ماه پرفضیلت رجب معتکف می‌شوند، این از رویش های معنوی جامعه ما است، دست‌اندرکاران برنامه اعتکاف برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهند تا از این فرصت معنوی سه روزه بهترین و بیشتری بهره‌وری معنوی صورت گیرد.

این مسئول ۱۲ فروردین را روز عید بزرگ دانست و تصریح کرد: روز جمهوری اسلامی به تعبیر امام راحل بزرگترین عید ما است و نباید از این مناسبت بزرگ به راحتی گذشت زیرا در روز جمهوری اسلامی به برکت هدایت‌های امام راحل و جانفشانی شهدا بستر حکومت اسلامی فراهم شد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: اهل‌بیت در دعای افتتاح این جمله را آموختندکه دولت اسلامی کریمه آرزوی بزرگ است، بهار زمینه شکوفایی و احیا را فراهم می‌کند و حکومت دینی بهار انسانیت است که در قالب  جمهوری اسلامی محقق شد.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم ارکان جمهوریت را به ظهور برسانیم از رهبری، رئیس‌جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی در قالب جمهوریت نمره خوبی داریم و انتخابات از ابتدای انقلاب با آرای مردم بنیان گذاشته شد و تا به امروز همه مردم در تصمیم‌گیری و انتخاب مسؤولان مشارکت دارند.

خطیب جمعه بابل با اشاره به شعار سال یادآور شد: در خصوص اقتصاد دلاری در کشور نگرانی داریم که به عنوان یک بیماری امروز مطرح شده و از سال گذشته دلار در کشور نوساناتی را ایجاد کرد، این روزها افزایش قیمت‌ها با افزایش قیمت دلار موجی درست و به بهانه بالا رفتن قیمت دلار اجناس در کشور جهش پیدا می‌کند، این شدت وابستگی به دلار در کشور نگران کننده است و متاسفانه اقدام شایسته‌ای از بانک مرکزی با داشتن به اصطلاح خودشان کارشناسان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های غربی دیده نشد.

روحانی اظهار کرد: دشمن از تمام عناصر از بیرون و درون کشور استفاده می‌کند تا به نظام اسلامی ضربه بزند شدت وابستگی به دلار باید رفع شود.، دست‌های پنهان با این نقطه ضعف، نوسانان‌های مختلف ایجاد می‌کند، از ریاست محترم جمهور تقاضا می‌کنم که در کنار سفرهای مختلف به مناطق مختلف کشور به بازار هم سری بزند.

امام‌جمعه بابل در پایان گفت: جنگ تعرفه‌ها در میان چین و آمریکا موجب شد که چین مبادلات خود را از دلار به یوآن انجام دهد و جایگزین دلار شد، برنامه‌ریزی در خصوص جایگزین کردن دلار صورت گیرد تا مشکلات ارزی و وابستگی برطرف شود.

با ولایت‌مداری کشور را بیمه کنید
حجت‌السلام محمد پوررمضان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بندپی‌‌شرقی با تاکید بر مسئله خمس و زکات اظهار کرد: سال ۹۶ تمام شد و بهتر است با برنامه‌ریزی درست حق زکات و خمس را به جای آوریم و مالمان را پاک کنیم چون مال بدون خمس نجس است.

وی افزود: پاک کردن مال فرهنگی بود که امروز کمرنگ شده و باید گفت یکی از گناهان کبیره غصب است و زکات و خمس مال ندادن نوعی غصب به‌شمار می‌رود.

امام‌جمعه بندپی‌شرقی با تاکید بر ضرورت احیای واجبات الهی ادامه داد: برای واجب الهی یعنی خمس و زکات باید همه تبلیغ و تلاش کنند وقتی این اتفاق افتد دیگر فقیری نخواهیم داشت و بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

این مسئول ایستادگی و تعصب بر روی استفاده از تولیدات داخلی را رمز موفقیت کشور دانست و تصریح کرد: رهبر فرزانه در مورد تولید داخلی و معیشت مردم دغدغه دارد پس ما مسئولان به‌همراه مردم باید به‌صورت جدی در سال جدید وارد این مقوله شویم.

حجت‌السلام پوررمضان گفت: چند راه کار اساسی باید مدنظر قرار گیرد و مانند شهید مدرس لباس تولید داخل کشور پوشید، مسئولان ما باید این گونه باشند و نباید مسافرتشان به دیگر کشورها باشد، ماشین‌هایی که استفاده می‌کنند نیز باید از تولید داخلی باشد، فکر، ذکر و خوراک ما باید داخلی باشد.

وی افزود: رهبری فرمود “بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی و به استفاده از تولیدات داخلی تعصب داشته باشید”، این مسئله همه افراد جامعه را شامل می‌شود، مسئولان زیربط با عزم راسخ جلوی قاچاق کالا را بگیرند چون بسیاری از وسایل موجود داخل کشور از تولیدات و قاچاق کالاهای خارجی است.

خطیب جمعه بندپی‌شرقی یادآور شد: برخی از مسئولان و فرزندانشان در این قاچاق‌های کالای خارجی به داخل دست دارند و باید دست و پای این‌ها را قطع کرد تا این مسئله نیز حل شود.

پوررمضان ادامه داد: نمایندگان مجلس با مصوبه یا قانون تاکید کنند بر خریداری دولت از مایحتاجش در داخل کشور و دولت باید مصرف آن را سرلوحه کار خود قرار دهد، محصولاتی مانند برنج در داخل تولید می‌شود چرا باید از خارج وارد شود.

این مسئول با اشاره به روز ولایت اظهار کرد: ولایت را نمی‌شود با زبان ترسیم کرد بلکه باید با عمل ترسیم کنیم و در حال حاضر وقتی امام زمان(عج) حضور ندارد باید به کسی که جانشین ایشان است اقتدا کنیم اگر فکر، حرکت، نشست و برخواست ما همه و همه دغدغه رهبری باشد و پشتیبانی از ولی فقیه باشد ما ولایتمداری واقعی هستیم.

امام‌جمعه بندپی‌شرقی در پایان گفت: مردم، مسئولان و کشور بزرگ ایران اسلامی باید خودش را بیمه کند با ولایتمداری و در این راه زحمات زیادی کشیده شده است تا حکومت اسلامی محقق شود.

با غیرت ایرانی محصولات داخلی را جایگزین خارجی کنید
حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بابلکنار با اشاره با بزرگی امام‌علی(ع) اظهار کرد: علی(ع) مظهر و نماد تجلی زیباترین ولادت، القاب، عید، آیات، آرزو، مناجات،  اسلام، اخلاص و ایثار، خطبه و زیباترین انتخاب بوده است.

وی افزود: راز و فلسفه ولادت امیر در درون کعبه این است که بدانیم قلب خانه خدا و توحید را، ولایت و امامت علی(ع) تشکیل می‌دهد، تمسک به ولایت علی(ع) یعنی تمسک به تقوا و زهد آن حضرت، به تبعیت از مقاصد آن حضرت در قول، فعل، گفتار و تبعیت اجرای عدالت در حدتوان است.

امام جمعه بابلکنار ادامه داد: حضور در اعتکاف برای تمرین حضور مستمر در مسجد است، نه سه روز آمدن و تا سال بعد نیامدن، اعتکاف بهترین راه مسجد شناسی و آشنایی با فضائل، آداب، احکام و انس با مسجد است.

این مسئول تصریح کرد: کسانی که زندگی خود را با سه روز اعتکاف در مسجد شروع کند رابطه‌اش را امیرالمونین تقویت کرده است، زیرا علی(ع) ولادت، پرورش، ازدواجش، زندگی، حکومت، قضاوت و شهادتش در مسجد بوده است.

حجت‌الاسلام بابائیان با انتقاد از سفرهای خارجی برخی از افراد جامعه گفت: بلیط استامبول و تفلیس ارازنتر از کیش و قشم است، آنهایی که می‌گفتند مردم را به زور نمی‌شود به بهشت برد به زور به جهنم می‌برند، راه جهنم را ارزانتر از راه بهشت کردند.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده در روزهای اخیر در مورد سیاست خارجی افزود:  تحریم و مهار برنامه موشکی ایران، بازدید از همه سایت‌ها و دائمی شدن محدودیت‌های برجامی این کشور سه شرط تحقیرکننده آمریکا برای باقی ماندن در برجام است، آیا هیچ عاقل سیاسی این شروط حقارت‌آمیز را می‌پذیرد، لغو برجام توسط ترامپ، آوردن وزرا و مشاورین جنگ‌طلب برای ترساندن مسئولین ایران است، زیرا خودشان می‌دانند در صورت لغو برجام، غنی‌سازی با سرعت انجام می‌شود.

خطیب جمعه بابلکنار یاد آور شد: جان بولتون از بوش، اوباما و امثالهم وحشی‌تر و تندرو تر نیست، دوقطبی جنگ و صلح از عوامل پیروزی در انتخابات بود و امروز می‌تواند عاملی باشد برای رفتن به سوی برجام موشکی و منطقه‌ای که باید مواظب آن بود.

این مسئول با اشاره به برخی فضاها برای گردشگران اظهار کرد: مدافعان حرم قدرت نظامی و سیاسی ترکیه را زمین زدند، اما برخی هموطنان خوشگذران و بی‌تفاوت با انتقال میلیاردها دلار از ایران به ترکیه، کمر اقتصاد ایران را شکستندو حال این که جاذبه‌های گردشگری ایران بهتر از کشورهای دیگراست.

بابائیان با اشاره به مسئله حمایت از کالای ایرانی افزود: مردم از مسئولین می‌پرسند نیروهای امنیتی که ریگی را در آسمان دستگیر می‌کنند، گروه‌های تروریستی داعش را در سوریه و عراق نابود می‌کنند چطور جلوی قاچاق ۱۲ میلیارد دلاری کالاها را نمی‌توانند بگیرند، کالاهای چینی در سبد مصرفی حدود ۸۰ در صد خانوارهای ایرانی قرار دارد باید تلاش کرد تا با استفاده از غیرت ایرانی محصولات مشابه داخلی را جایگزین آن کرد.

وی تصریح کرد: حرکت و شتاب صنایع و تولید ملی، ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش فعالیت‌های عمرانی، کاهش کالای قاچاق، مانع خروج ارز از کشور، کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند بیکاری، فقر، طلاق، بهبود معیشت جامعه، بی اثر شدن تحریم‌های دشمن، کاهش آثار مخرب فرهنگی، استفاده نکردن از کالاهای وارداتی، خروج از رکود اقتصادی، ارتقای محصولات داخلی، کاهش فاصله طبقاتی از آثار خرید کالای داخلی است.

امام جمعه بابلکنار در پایان گفت: یک گام اساسی در حمایت از کالای ایرانی این است که صدا و سیما هم دندان طمع در آمد حاصل از تبلیغ اجناس خارجی، که ما به ازای مرغوب ایرانی دارد را بکشد ودر راستای منافع ملی اقدام کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.