امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59150
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 22 خرداد 1396 - 9:40 | | ارسال توسط :

آغاز ۲۴۴طرح سالم سازی دریا در سواحل شمالی

جانشین فرمانده ناجا از آغاز 244طرح سالم سازی دریا در سواحل شمالی کشور خبر داد.

به گزارش بابل نوین،  سردار اسکندر مؤمنی  اظهارکرد: از ۳۱ خردادماه تا سوم مهرماه طرح دریا در دو استان گیلان و مازندران با همکاری پنج هزار نیروی انسانی آغاز می شود.

وی با اشاره به این نکته که ۲۴۴ طرح در ۱۱۰ منطقه ساحلی در استان‌های شمالی اجرا خواهد شد، افزود: در سال ۹۵ حدود ۱۱۵ نفر در مازندران و گیلان غرق شدند که این میزان نسبت به سال پیش از آن ۱۰ درصد با توجه به افزایش ۱۶ درصدی مسافران کاهش یافته است.

مومنی یادآور شد: تمام غرق شدگان دو استان شمالی در مناطق ممنوعه و خارج از طرح‌های دریای بوده به طوری که ۷۲ درصد از آنان غیربومی و مسافر بوده‌اند.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها در راستای غنا بخشی به برنامه‌های فرهنگی در ایام تعطیلات تابستانی فعالیت می‌کنند ضمن آنکه به راهکارهای فرهنگی توجه می‌کنیم اما هرجا که حریم امنیت عمومی لطمه بخورد به وظیفه قانونی خود عمل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی نظارت لازم بر طرح‌های سالمسازی دریا را از آغاز رسمی این طرح به عهده دارد ولی مسافران باید مراقب باشند از نقاطی که دارای طرح سالمسازی دریا است استفاده کنند.

مومنی با اشاره به این نکته که حفظ سلامتی و جان مسافران مهم‌ترین اولویت ما در طرح دریا است، گفت: آمارها نشان می‌دهد که حتی یک مورد غرقی در مناطقی که طرح دریا در آن اجرا شده است، نبوده و اگر همکاری متقابل بین مردم و دستگاه‌های مرتبط وجود داشته باشد، ایمنی و سلامت مسافران رعایت خواهد شد.

جانشین فرمانده ناجا یادآور شد: براساس پیش بینی ها در ایام تابستان حدود ۱۰ درصد افزایش سفرهای تابستانه را شاهد باشیم و حدود ۱۲ درصد به ظرفیت نیروی انتظامی اضافه شده است تا پاسخگوی نیازهای مردم باشیم./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.