امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73546
  پرینتخانه » علم و سلامت تاریخ انتشار : 18 آذر 1396 - 9:41 | | ارسال توسط :

از قرص سیپروترون کامپاند چه می دانید؟

سیپروترون کامپاند همزمان با رفع آکنه و پرمویی می تواند برای جلوگیری از بارداری موثر باشد مصرف این دارو با سردرد و تهوع همراه است.

به گزارش بابل نوین،استفاده از فرآورده های دارویی هورمونی باید با تجویز دکتر صورت بگیرد سیپروترون کامپاند از مفیدترین داروها برای رفع پرمویی در بانوان می باشد که می‌توان در برخی موارد از آن برای پیشگیری از حاملگی استفاده کرد در این بخش با موارد مصرف و عوارض احتمالی سیپروترون کامپاند (Cyproterone Compound) علاوه بر درمان آکنه و پرمویی برای پیشگیری از بارداری هم مصرف می‌شود.سردرد و تهوع از عوارض دارو است.
مصرف داروهای هورمونی باید حتما تحت نظر پزشک باشد. سیپروترون کامپاند یکی از داروهایی است که علاوه بر درمان مشکلاتی ملثل پرمویی در زنان می‌تواند در شرایط خاصی از بارداری هم جلوگیری کند. در ادامه با موارد مصرف و عوارض احتمالی سیپروترون کامپاند آشنا خواهید شد.

سیپروترون کامپاند چه نوع دارویی است؟
این دارو برای رفع جوش های مقاوم‌ به‌ داروهای آنتی بیوتیکی در خانم ها‌ و یا افرادی که‌ همزمان با درمان جوش صورت می خواهند از باردار شدن خود پیشگیری کنند توصیه می شود.. این‌ فرآورده می تواند پرمویی در بانوان را درمان کند این دارو با ویژگی های سیپروترون کامپاند (Cyproterone Compound) علاوه بر درمان آکنه و پرمویی برای پیشگیری از بارداری هم مصرف می‌شود.سردرد و تهوع از عوارض دارو است.
مصرف داروهای هورمونی باید حتما تحت نظر پزشک باشد. سیپروترون کامپاند یکی از داروهایی است که علاوه بر درمان مشکلاتی مثل پرمویی در زنان می‌تواند در شرایط خاصی از بارداری هم جلوگیری کند. در ادامه با موارد مصرف و عوارض احتمالی این دارو آشنا می‌شوید.
توجه: سپروترون کامپاند در تولید اسپرم مردان اختلال ایجاد میکند که پس از پایان دوره دارواین عارضه از بین می رود که معمولا بخودی خود برطرف می‌شود.

اگر به منظور جلوگیری از بارداری می خواهید از این دارو استفاده کنید سعی کنید هم از روش‌های طبیعی و هم با وسایل و ابزار مطمئن در این رابطه آشنا شوید.

پیشگیری از حاملگی به صورت طبیعی

روش های رایج برای پیشگیری از باردارشدن

موارد مصرف ، عوارض تداخل دارویی:

استفاده های درمانی
برای جلوگیری از بارداری
رفع جوش صورت در زنان
درمان پرمویی زنانه
امراض سرطانی وابسته به استروژن
عوارض: استفراغ، سردردهای مزمن،سفت شدن سینه ها، افزایش فشار خون، مشکلات کبدی، کم شدن دوره خونریزی در‌ قاعدگی، استرس، بی حالی
تداخلات دارویی رایج
الکل، باربیتورات ها و ریفامپین

روش استفاده از سیپروترون کامپاند
نحوه مصرف و دوز این دارو بسته به بیمار دارد و توسط پزشک مشخص می شود ولی هم برای رفع آکنه و هم برای پیشگیری از حاملگی دستور استفاده به شرح زیر است.
درمان آکنه یا پر مویی: پس از یک دوره مصرف، از روز ۵ عادت ماهیانه روزی ۱ قرص و تا بیست و یک روزاستفاده میکنید.که پس از تمام شدن دارو هفت روز صبر کرده و دوره را از سرمیگیرید..

پیشگیری از حاملگی: پس از روز پنجم پس از قاعدگی تا بیست و یک روز بعد باید روزی یک عدد قرص میل کنید. پس از یک هفته استراحت مصرف این داروها را از سر میگیرید. در صورت مشکو ک شدن به بارداری بایداحتمال آن را بررسی کنید و پس از اطمینان حاصل کردن دوره درمان جدید را از سر بگیرید.. بهتر است در هفته اول مصرف این دارو از دیگر روش های پیشگیری کننده از حاملگی کمک بگیرید.

اگر زمان مصرف دارو را فراموش کردید سعی کنید به سرعت آن را میل کنید چون در صورت تاخیر بیشتر از دوازده ساعت در مصرف‌ دارو تا زمان مصرف دوز بعدی صبر کنید.
توجه: درست است که این دارو مانند دیگر فرآورده های دارویی پیشگیری کننده از بارداری تاثیرگذار است ، ولی مصرف آن صرفا به این دلیل پیشنهاد نمی شود. و مصرف آن صرفا برای درمان مشکلات پوستی توصیه می شود.
توجه: افراد مبتلا به عارضه ها و اختلالات کبدی و یا امراض قندی یا ترومبو آمبولی باید از مصرف این دارو خودداری کنند..
توصیه :
-مصرف کنندگان این دارو باید انواع غربالگری های سینه و لگن را پشت سر گذاشته و مراقب نوسانات فشار خون خود نیز باشند
-خانم های سیگاری با مصرف این دارو در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های شریانی قرار میگیرند.
-استفراغ پس از مصرف این دارو در پیشگیری از حاملگی تاثیرات منفی زیادی میگذارد و ریسک بارداری را افزایش میدهد.
-مصرف این دارو با چاقی و اضافه وزن و اختلالات فشار خون تداخل خواهد داشت.

الو دکتر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.