امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61319
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 23 تیر 1396 - 16:26 | | ارسال توسط :

این مقاومت مردم عراق بود که پیروزی موصل را رقم زد نه مذاکره

امام‌جمعه بابل گفت: بر خلاف تصور برخی در کشور که همواره بر مذاکره با دشمن و ارجح بودن دیپلماسی تاکید می‌کنند این مقاومت و سلاح مردم عراق بود که پیروزی موصل را رقم زد.

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز سیاسی عبادی جمعه بابل با اشاره به سالروز شهادت امام‌صادق(ع) اظهار کرد: امام‌صادق(ع) تاکید می‌فرمودند که شیعیان زینت اهل‌بیت باشند و باید از نظر مراتب علمی و فقهی سرآمد بر همه جامعه باشند.

وی افزود: در سیره امام‌صادق(ع) وحدت با دیگر مسلمانان و ارتباط با آن‌ها تاکید شده است و ایشان بر لزوم وحدت با اهل‌سنت اشاره جدی کردند.

امام‌جمعه بابل با تاکید بر برپایی مراسم ویژه شهادت امام‌صادق(ع) ادامه داد: به واسطه این امام است که ما را شیعیان جعفری می‌نامند زیرا ایشان ارکان شیعه را تکمیل و ماندگاری شیعه به برکت امام‌صادق(ع) و امام‌باقر(ع) است، دسته‌های عزاداری و تجمعات نشان‌دهنده اوج ارادت ویژه به امام‌صادق(ع) باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در روز شهادت امام‌صادق(ع) پیکر مطهر سه شهید گمنام از ساعت ۸:۳۰ صبح در شهر بابل تشییع می‌شود تا در بندپی‌شرقی به خاک سپرده شود.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به آزادسازی موصل و بازگشت کامل این شهر به دامن ملت عراق گفت: آزادسازی شهر موصل دومین شهر کشور عراق عملیات ظفرمندانه ارتش و نیروهای مردمی طی ۱۰۰ روز با کشته شدن عناصر تکفیری و خطرناک تروریستی صورت گرفت و این پیروزی را به مردم، دولت و به ویژه مرجعیت شیعی عراق تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: مرجعیت عالی عراق با فرمان جهاد برای دفاع از این کشور موجب بسیج نیروهای مردمی شد و اقتدار خودش را نشان داد، دشمن از این اقتدار که مردم عراق با مقاومت و بدون حضور عناصر غربی به این پیروزی دست یافت ناراحت است.

خطیب جمعه بابل تاکید کرد: دشمن در صدد است تا این اقتدار را در شیعه بشکند و برخلاف میل آمریکایی‌ها که با حضور چندین ساله خود هزینه‌های سنگینی را بر مردم عراق تحمیل کردند اراده ملت عراق با نمایش فرهنگ مقاومت این پیروزی بزرگ را رقم زد.

روحانی یادآور شد: بر خلاف تصور برخی در کشور که همواره بر مذاکره با دشمن و ارجح بودن دیپلماسی تاکید می‌کنند اما این مقاومت و سلاح مردم عراق بود که این پیروزی موصل را رقم زد.

وی ادامه داد: امروز پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه یکی پس از دیگری شهرهای این کشور را از چنگال ترورریست‌ها و عناصر تکفیری خارج می‌کند که نشان از پیروزی در لوای ایستادگی است.

امام‌جمعه بابل اظهار کرد: رییس سازمان سیا بزرگترین نگرانی خود را جمهوری اسلامی و فرهنگ مقاومت منتشر شده از ایرانی‌ها می‌داند و آمریکایی‌ها از پیروزی فرهنگ مقاومت و نظام اسلامی به عنوان پیشدار این صحنه نگران هستند.

وی افزود: از اولین روزهای انقلاب آمریکایی‌ها می‌خواستند نظام ما را محو کنند اما خداوند بر عظمت نظام اسلامی افزود و امروز نفوذ فرهنگ اسلامی توسعه می‌یابد، دور نیست که فرهنگ اسلامی با پرچمداری نظام اسلامی سراسر دنیا و تا آمریکا را در بر بگیرد و موجب سرنگونی نظام سلطه غرب و استکبار جهانی شود.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به مقوله “آتش به اختیار” شدن در حوزه فرهنگ تاکید کرد: دستور مقام معظم رهبری برای “آتش به اختیار” یک تکلیف است و هر کسی در هر جایی که قدرت دارد باید در عرصه فرهنگی قدم بردارد.

وی ادامه داد: برخی‌ها یک تنه یک مجموعه را گرد آوردند، به رغم مشکلات مالی برکت مالی دارند و مشغول به کار فرهنگی هستند، تکلیفی متوجه همه اعم از روحانیت و غیر روحانیت است و باید همه کار فرهنگی کنند.

خطیب جمعه بابل با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی عفاف و حجاب، تصریح کرد: وضعیت نگران‌کننده عفاف و حجاب با حضور جهادی مردم برای تبین فرهنگ عفاف و حجاب باید پایان یابد و همه در این عرصه بسیج شوند.

وی با انتقاد تند از متن درج شده در صفحه نخست روزنامه پیک شمال تاکید کرد: متن و عکس درج شده در صفحه اول روزنامه‌ای در مازندران علیه فرهنگ عفاف و حجاب موجب ناراحتی مردم را در روز عفاف و حجاب فراهم کرد، مسولان ارشاد اسلامی از خواب غفلت بیرون بیایند تا این افراد جسارت پیدا نکنند ضمنا مسولان قضایی هشدارهای لازم را به این افراد بدهند تا صحنه‌هایی نگران‌کننده‌تر را شاهد نباشیم.

روحانی در پایان با گرامی‌داشت روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: در هفته پیش رو، روز بهزیستی و تامین اجتماعی است، از خدمات و تلاش‌های این دو سازمان و به ویژه سخنران قبل از خطبه مسول تامین اجتماعی بابل تقدیر می‌کنم و همچنین باید سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی را گرامی‌ داشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.