امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 71277
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 30 آبان 1396 - 19:26 | | ارسال توسط :

برگزاری دومین همایش ملی فقه حکومتی

دومین همایش ملی فقه حکومتی عصر امروز در دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد.

به گزارش بابل نوین،نشست خبری دومین همایش ملی فقه حکومتی عصر امروز در دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد. در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی میرلوحی عضو هیأت أمناء جامعه الامام الصادق علیه السلام با اشاره به برگزاری همایش اول فقه حکومتی در شهر مقدس قم که سال گذشته با حضور علماء و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد، ایده وحدت حوزه و دانشگاه را از یادگارهای ماندگار آیت الله مهدوی کنی قدس سره برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی با اشاره به تأسیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام توسط آیت الله مهدوی کنی قدس‌سره توجه به فقه حکومتی و فقه بین رشته‌ای را از ثمرات این دانشگاه بیان کرد.
عضو هیأت امناء جامعه الامام الصادق علیه‌السلام تلفیق رشته‌ها در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و ترکیب معارف اسلامی و دروس روز را گام عملی آیت الله مهدوی کنی قدس‌سره در طرح‌ریزی فقه بین رشته‌ای عنوان نمود و با یادآوری تذکرات مداوم امام بزرگوار در خصوص مشکل‌گشا بودن فقه آل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله، وحدت حوزه و دانشگاه و تأسیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام را ثمره تلاش شاگردان امام در تحقق این آرمان بزرگ عنوان نمود.
وی با تأکید بر ارتباط مستمر دانشگاه امام صادق علیه السلام باحوزه علمیه قم، تصویب رسمی تلبس و معمم شدن دانشجویان فاضل دانشگاه توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه را گامی مهم در ایجاد پاگاه بزرگ علوم انسانی اسلامی دردانشگاه امام صادق علیه السلام با توجه به رهنمودهای ابلاغی مقام معظم رهبری دانست.
حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت الله مهدوی کنی قدس سره ایشان را از ثمرات حوزه علمیه قم و پرورش یافته بزرگانی چون حضرت آیت الله العظمی بروجردی و امام خمینی قدس‌سرهما عنوان و دلیل برگزاری این همایش را در شهر مقدس قم، استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه در فقه حکومتی بیان نمود.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعدی رئیس دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در سخنانی با اشاره به تلقی‌های مختلف از فقه حکومتی، نگاه نو و جامع آیت الله مهدوی کنی قدس سره به فقه حکومتی را نیازمند بازخوانی و توجه بیشتر بیان نمود و این نگاه را در مقایسه با نگاه‌های رایج دارای ظرافت‌های گوناگون عنوان کرد.
رئیس دانشگاه امام صادق «ع» دیدگاه آیت الله مهدوی کنی قدس‌سره را در فقه حکومتی مبتنی بر رفتارهای شخصیت حقوقی حاکمیت و چگونگی رفتار او بر اساس فقه را بیان و برگزاری همایش امسال را بر این اساس و توجه به منهج و متولوژی فقه حکومتی برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمین سعدی گفتگو و تبادل نظر با حوزه علمیه قم را مهم ارزیابی و تلاش دانشکده الهیات، ‌معارف اسلامی و ارشاد را در این راستا قلمداد کرد و افزود که برگزاری این همایش در پایان آذرماه نمونه‌ای از تلاش جدی دانشگاه برای ارتباط با دریای بی‌کران فقه شیعی و حوزه قم توصیف کرد.
حجت الاسلام و المسلمین دکترسعدی در پایان با اشاره به دریافت مقالات متعدد از صاحبان کرسی فقه حکومتی درشهر قم گفت که افتتاحیه همایش را با پیام حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه خواهد بود و علماء و فضلاء دراین همایش سخنرانی خواهند داشت.

منبع:تسنیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.