امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64513
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 06 شهریور 1396 - 17:16 | | ارسال توسط :

تیم منتخب هفته پنجم؛ فاتحان آزادی!

تیم منتخب هفته پنجم، بدون حضور ستاره‌های پرسپولیس بخاطر عقب افتاده بازی تیم‌شان شکل گرفت. هفته‌ای که شکست استقلال، سرنوشت شیرینی برای بازیکنان پدیده رقم زد.

به گزارش بابل نوین، تیم منتخب هفته پنجم لیگ را مرور می‌کنیم. تیمی که در آن نقش پررنگ پدیده به چشم می‌آید. سه بازیکن پدیده که تاثیر زیادی در متشنج شدن سکوها علیه منصوریان داشتند. ناصحی دفاع را جمع می‌کرد، ایمانی کار بازیسازی را به عهده داشت و قاضی هم گل زد. در اهواز هم پارس‌جنوبی‌جم به شگفتی‌سازی ادامه داد و با برد مقابل استقلال خوزستان، دو نماینده در تیم منتخب هفته دارد. کیانی، بختیار، فروزان و سزار هم چهره‌های شاخص هفته بودند که در کنار نادری، سینگ، موسوی و تاوادزه بقیه بازیکنان منتخب را تشکیل می‌دهند. ضمن این که در این هفته، هنوز دیدار پرسپولیس و گسترش‌فولاد برگزار نشد و طبیعتا نماینده‌ای در این لیست ندارند.

محسن فروزان – پارس‌جنوبی‌جم / نمره ۲: فروزان در اواخر این دیدار مهار توپی داشت که می‌تواند جزو صحنه‌های مهم ماه قرار بگیرد. علاوه بر این سوپرواکنش، فروزان یک بار دیگر با خروج‌های دقیق و واکنش‌های تاثیرگذار در تیم جدیدش کلین‌شیت کرد.

محمد نادری – تراکتورسازی / نمره ۲: بازیکنی که همیشه دفاع چپ بود و پا به توپ بودن‌هایش نسبت به کارهای دفاعی بیشتر به چشم می‌آمد، زیر نظر یحیی گل‌محمدی به یک دفاع مطمئن تبدیل شده است. نادری زودتر از انتظار در پست جدیدش جا افتاد و در یک بازی سخت، با جایگری‌های مناسب، به تیمش کمک کرد که گلی از سایپا نخورد.

هادی موسوی – سپیدرود / نمره ۲: دفاع سپیدرود مقابل مهاجمان زهردار سپاهان دروازه تیم‌شان را بسته نگه‌داشتند تا علی‌نظرمحمدی یک امتیاز دیگر هم به دست بیاورد. این اتفاق میسر نبود مگر با هنرنمایی هادی موسوی. این بازیکن در این مسابقه بارها با قطع و دفع توپ، بازی‌خوانی خوبی از بازی حریف داشت.

رضا ناصحی – پدیده / نمره ۲: دفاع چپ پدیده مقابل استقلال وظیفه اصلی‌اش را به درستی انجام داد. رضا ناصحی در این بازی موفق شد حملات استقلال که با تعدد بازیکن از سمت راست بود را به خوبی کنترل کند. ناصحی در این مسابقه علاوه بر موفقیت بالا در نبردهای هوایی، حضور پررنگی در حملات تیم هم داشت.

اکبر ایمانی – پدیده / نمره ۲: بازیساز پدیده در این هفته، مهندس مسابقه هم بود. ایمانی بیشترین سهم را در این برد پدیده داشت. بازیکنی که علاوه بر خنثی کردن حملات استقلال، با پاس‌های دقیقش برای پدیده هم گل ساخت.

آگوستو سزار – نفت آبادان / نمره ۱،۵: سزار در بین دو نیمه با یک جابه‌جایی، سرنوشت مسابقه را رقم زد. سزار در نیمه دوم از هافبک‌دفاعی به هافبک چپ منتقل شد. پستی که در چند بازی خاص، قلعه‌نویی در تراکتور هم از او استفاده کرده بود. ولی این بار سزار با این جابه‌جایی، دو گل به تیم قلعه‌نویی زد تا همچنان نفت در آبادان شکست ناپذیر باشد.

مهدی کیانی – تراکتورسازی / نمره ۲: کیانی تا این جای فصل بر اساس نمره تیم آنالیز نود، بهترین بازیکن لیگ است. کیانی به تنهایی موفق شد زمانی که بازیکنان جوان تراکتور بعد از باخت، اعتماد به نفسی نداشتند؛ تیم را به جلو ببرد. تصویر کیانی در این بازی گویای نقش محوری‌اش در تیم است. در دقیقه پایانی مسابقه مقابل سایپا، کیانی به جای تلاش برای حفظ نتیجه و استقرار در جلوی محوطه خودی، تا محوطه جریمه حریف پیش رفت، بازیکنان را همراه با خود به جلو برد و در نهایت هم گل زد. مهدی کیانی، ژنرال لشکر شکست خورده‌ای بود که خودباوری نداشتند.

بختیار رحمانی – پیکان / نمره ۲: انگیزه اثبات توانایی مقابل تیم سابق، کار خودش را کرد. بختیار در بهترین بازی فصلش، گل سه امتیازی زد تا نخستین برد پیکان را به جلالی هدیه کند. رحمانی در این مسابقه یک پاس استادانه‌ای داد که مدت‌ها از بختیار ندیده بودیم.

سابا تاوادزه – استقلال‌خوزستان / نمره ۲: مهاجم استقلال خوزستان تنها غیر ایرانی تیم منتخب این هفته است. تاوادزه در این بازی گل نزد و تیمش هم شکست خورد ولی بهترین بازیکن زمین بود. این بازیکن با شناخت فضای مناسب، بهترین پاس‌ها را ارسال می‌کرد و تیمش را در شرایط گلزنی قرار می‌داد.

امید سینگ – پارس‌جنوبی‌جم / نمره ۲: سینگ جدیدترین بازیکنی است که به سبک کریس‌رونالدو در لیگ برتر ضربه ایستگاهی می‌زند. او با توجه به همین توانایی یک گل زد و یک بار هم دروازه شیخ‌ویسی را با تهدید جدی روبه‌رو کرد.

محمد قاضی – پدیده / نمره ۲: با توجه به فشاری که روی دوش استقلالی‌ها است، قابل پیش‌بینی بود که در صورت زدن گل اول پدیده، تیم منصوریان سخت بتواند به بازی برگردد. قاضی این گام را به تنهایی برداشت و با شوتی تماشایی باز هم به رحمتی گل زد. ضمن این که پیروزی قاضی در نبردهای هوایی تاثیر زیادی در خنثی کردن بازی مستقیم استقلال داشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.