امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 34419
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار مازندران, سخن سردبیر تاریخ انتشار : 20 آبان 1395 - 9:42 | | ارسال توسط :

حضور زائران حسینی در اربعین وحشت به دل دشمنان اسلام افکنده است

امام جمعه بابل گفت: حضور در اربعین حسینی قدم گذاشتن در مسیر جریانی است که در سال‌های اخیر عزت مضاعفی به عاشورا بخشیده است و بازتاب این جریان آنچنان موثر بود که وحشت در دل دشمنان اسلام افکنده است.

%d8%b1%d9%88%d8%ad%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c%d9%8695

به گزارش بابل نوین حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در مراسم بدرقه خادمین و اعضای ستاد اربعین حسینی مازندران اظهار کرد: خادم زائرین اربعین حسینی باید بیشتر همت خود را در جهت خدمت‌رسانی بگذارد زیرا ثواب در ثواب دیگر زائران حسینی شریک خواهد شد.

وی افزود: به گفته امام صادق(ع)، زائران حرم حسینی از ابتدای حرکت از منزل تحت نظارت امام‌حسین (ع) قرار می‌گیرد.

امام جمعه بابل ادامه داد: در باره عظمت و بزرگی این راه همین قدر بس که اگر زائر کربلا می‌دانست خدا چه برکاتی برای او فراهم کرده بود هر آینه از خوشحالی در مسیر حرکت به سوی ما در شگفت بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: پذیرایی از زائران اربعین حسینی افتخار مضاعف است و خادمین زائران اربعین حسینی جایگاه رفیعی دارند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: حضور در اربعین حسینی قدم گذاشتن در مسیر جریانی است که در سال‌های اخیر عزت مضاعفی به عاشورا بخشیده است، همانگونه که ما امیدواریم حرکتی بزرگی چون حضور در اربعین حسینی سال گذشته نزدیک به ۲۴ میلیون نفر بود امسال به بیش از ۳۰میلیون نفر برسد و بازتاب این جریان آنچنان موثر بود که وحشت در دل دشمنان اسلام افکنده است.

وی افزود: بهره‌گیری از عظمت و ظرفیت واقعه عاشورا و اربعین حسینی می‌تواند ادامه دهنده مسیر و هدف امام حسین(ع) باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به آداب زیارت امام حسین(ع) تصریح کرد: باید مراقب بود که آداب زیارت امام حسین(ع) به درستی رعایت شود و در مسیر حرکت برای کمک‌رسانی به زائران حسینی باید معرفت و خود شناسی را در اولویت قرار دار زیرا این راه، راه حسین(ع) است که معرفت‌شناسی به حق‌تعالی را به ما نشان داد.

روحانی در پایان گفت: زائران حسنی هم اگر با تشنگی به زیارت بروند حتما اثر بیشتری از وضعیت و حالات شهدای دشت کربلا در درونشان مشاهده خواهند کرد و درک درست‌تری از آن روز خواهند داشت.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.