امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72061
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 05 آذر 1396 - 14:19 | | ارسال توسط :

دو شاعر ایرانی در جشنواره شعر تونس شرکت می‌کنند

جشنواره بین‌المللی «المهرجان الدولی للشعر بتوزر» با حضور علیرضا قزوه و موسی بیدج، شاعران کشورمان و هفتاد شاعر از کشورهای مختلف جهان در کشور تونس برگزار می‌شود.

به گزارش بابل نوین،«عادل بوعقه» مدیر جشنواره بین‌المللی «المهرجان الدولی للشعر بتوزر» در سخنانی با بیان اینکه در دوره‌ جدید این جشنواره، شاهد حضور تنگاتنگ شاعرانی از قاره‌های آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا هستیم، اظهار کرد: این دوره از جشنواره جورچینی از صداها و تجربه‌های شعری از اقصا نقاط مختلف جهان خواهد بود. این جشنواره از ۲۳ الی ۲۶ نوامبر و تحت شعار «الشعر والغموض» در شهر  «توزر»  تونس برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین در این دوره از جشنواره بین‌المللی شعر، مشارکت کننده‌هایی از تونس، موریتانی، مراکش، الجزائر، سلطنت عمان، قطر، امارات متحده عربی، لیبی، عراق، سوریه، ایتالیا، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، ژاپن، کوبا، هند، لهستان، ایرلند، رومانی و پورتوریکو حضور دارند.

بوعقه همچنین گفت: در این دوره‌ جدید میزبان شاعرانی مانند موسی بیدج و علیرضا قزوه از ایران، هلال کاهان از ترکیه، ماری لوپز از پورتوریکو، جان کارلو بروچینی از ایتالیا و داریوس باکاک از لهستان هستیم.

مدیر جشنواره بین‌المللی «المهرجان الدولی للشعر بتوزر» خاطرنشان کرد: به لیست اسامی بالا می‌توان شخصیت‌های مطرح دیگری همچون دیاکیتی شیخ ساک از موریتانی، حارب الظاهری از امارات، محمد قراطاس و سعدالدین شاهین از فلسطین، صلاح الکبیسی از عراق، قاسم لوبای از مراکش، خدیجه بوعلی و سمیره عبید از قطر، عائشه المغربی و نیوین الهونی از کشور لیبی، یوسف بدیده و جلال خشاب و بن‌زرقه از الجزائر و احلام غانم از سوریه اشاره کرد.

بوعقه اظهار داشت: این پدیده ادبی ریشه‌دار به شهرت جهانی بزرگی دست یافته و ما سعی داریم که آن را علی‌رغم محدودیت امکانات مالی، مشهورتر کنیم.

این جشنواره در سال ۱۹۸۱ میلادی تأسیس شد و در سال‌های اولیه فقط میزبان شاعرانی از کشورهای عربی بود. ولی از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد، تبدیل به یکی از برزگ‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی در مورد شعر شد.

منبع:مهر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.