امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70716
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 26 آبان 1396 - 14:06 | | ارسال توسط :

ذره ای خستگی در راه انقلاب به خود راه ندهید

شهید امیرحسین رستگار فرد در وصیت نامه خود می‌نویسد: حضرت امام خمینی را یاری کنید و به گفته‌های ایشان عمل کنید که واجب شرعی‌تان است .هر زمان ادامه دهید و ذره ای خستگی به خود راه ندهید.

به گزارش بابل نوین،روزگاری رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) در مورد وصیت نامه شهدا می‌فرمود: «این وصیت‌نامه‌‏هایى که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید. ۵۰ سال عبادت کردید، و خدا قبول کند، یک روز هم یکى از این وصیت‌نامه‏ ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید.» چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب هم در یکی از دیدارهای رسمی‌شان به خواندن وصایای شهدا توصیه داشتند.

ایشان در این زمینه فرمودند: «این وصیت‌نامه‌هایی که امام می‌فرمودند بخوانید، من به این توصیه‌ ایشان خیلی عمل کرده‌ام. هرچه از وصیت‌نامه‌های همین بچه‌ها به دستم رسیده – یک فتوکپی، یک جزوه – غالباً من اینها را خوانده‌ام؛ چیزهای عجیبی است. ماها واقعاً از این وصیت‌نامه‌ها درس می‌گیریم. این‌جا معلوم می‌شود که درس و علم و علم الهی، بیش از آنچه که به ظواهر و قالب‌های رسمی وابسته باشد، به «حکمت معنوی» – که ناشی از  نورانیت الهی است – وابسته است. آن جوان خطش هم بزور خوانده می‌شود، اما هر کلمه‌اش برای من و امثال من، یک درس راهگشاست و من خودم خیلی استفاده کرده‌ام…وقتی معنویت هست، دلها مجذوب آن می‌شود. وقتی دل‌ها مجذوب شد، نیروها به دنبال دل‌ها و اراده‌ها حرکت می‌کند. وقتی این‌طور شد، بزرگ‌ترین قدرت‌ها نمی‌توانند یک ملت را شکست بدهند. برادران! این واقعیت در ایران اتفاق افتاد؛ بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا نتوانستند ایران را شکست بدهند.» اعجازهای نهفته در کلام این مردان خدا گنجینه‌ای از حکمت آن‌هاست که میدان جهاد در راه خدا به آن دست یافتند. مرور خطوط این وصایا ضروری است.

شهید والامقام امیر حسین رستگار فرد در آخرین وصیت نامه ای که از خود به جای گذاشته این چنین می‌نویسد:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک علیک منی سلام الله ابدا ما بقیت و بقی اللیل و النهار و لا جعله الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

الذین امنواوهاجرواوجاهدوافی سبیل الله باموالهم وانفسهم اعظم درجه عندالله واولئک هم الفائزون

آنانکه ایمان آوردند و از وطن هجرت کردند ودر راه خدا به جان ومال  خود جهاد کردند آنها رستگارانند.

اول سخنم را با امت حزب الله شروع می کنم.امروز مسئله جنگ مسئله مهمی است که همان طور که اماممان می فرماید باید از اسلاممان دفاع کنیم وبه سخن اماممان لبیک بگوییم واین رابدانید که هر چه داریم از اهل بیت علیه‌السلام است.

حضرت امام خمینی را یاری کنید و به گفته های ایشان عمل کنید که واجب شرعی‌تان است .هر زمان ادامه دهید و ذره ای خستگی به خود راه ندهید.ان شاالله

  و دوم سخنم با پدرومادر عزیزم شاید تا الان قلم به راحتی برروی صفحه حرکت می کرد ولی در اینجا خشک شد واقعا شرمنده‌ام و بسیار پشیمانم .زیرا شما خیلی برایم زحمت کشیدید و حق خودتان را به خوبی اداکردید. و این را مطمئن هستم که هیچ کس نمی تواند شکر گذار این نعمت ها باشد.من نتوانستم قدر دان زحمات شما باشم واز شما می خواهم که از صمیم دل وازاعماق وجود از من راضی باشید.چرا که رضاالله رضای والدین است.

 و باز با فریادی از وجود متذکر می­ شوم که من با چشمانی باز و با آگاهی کامل به این که چه راهی را انتخاب کرده ام . . .

و السلام علیکم

امیرحسین رستگارفرد

منبع:تسنیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.