امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60863
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 16 تیر 1396 - 16:13 | | ارسال توسط :

موافقت قطر با پنج شرط کشورهای تحریم کننده

اخبار غیررسمی حاکی از پذیرش پنج شرط کشورهای تحریم کننده قطر از سوی دوحه است.

به گزارش بابل نوین، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، اخبار غیررسمی حاکی از پذیرش پنج شرط کشورهای تحریم کننده قطر از سوی دوحه است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پنج شرط پیشنهادی عبارتند از: اخراج یوسف القرضاوی – مفتی اخوان المسلمین — ، بازگشت نیروهای ترکیه به کشورشان، شفافیت انتقال پول از قطر به حساب شبه نظامیان، ارائه اسناد مربوط به سازمان ها و سرویس های ویژه آمریکا مستقر در قطر،کاهش لحن تند برنامه های «الجزیره» و قطع حملات خبری به کشورهای خلیج فارس و مصر.

آکادمیسین احمد عبدل فاتح، کارشناس رسانه‌ای در این باره گفت: برای رسیدن به آشتی، باید آن مسائلی که موجب بحران کنونی در قطر شد حل و فصل شوند. ابتدا باید کمپین خشونت آمیز علیه مصر، عربستان سعودی، امارات و بحرین متوقف شوند. دوحه نباید امکان سخن‌پراکنی را در اختیار سازمان های تروریستی «احرار الشام» در سوریه و«اخوان المسلمین» در مصر بگذارد.

وی تاکید کرد: کاهش نفوذ« الجزیره» و تعداد برنامه ها ضربه سنگینی به فعالیت قطر خواهد بود؛ زیرا «الجزیره» بخش لاینفک نفوذ قطر در منطقه است. اگر این سلاح از دست قطر گرفته شود، بسیاری از امور در منطقه تغییر خواهد کرد. حتی ساکنان کشورهای عربی که در سال های اخیر با ایده های «الجزیره» مسموم می شوند، تغییر خواهند کرد./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.