امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67535
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 21 مهر 1396 - 15:34 | | ارسال توسط :

هدف دولت اشتغال‌زایی بوده یا اشتغال زدایی/ ایجاد شغل پیشکش، حداقل از بیکار شدن افراد جلوگیری کنید

امام‌جمعه بابلکنار گفت: متاسفانه هر روز شاهد اخراج کارگران هستیم، ایجاد شغل پیشکش حداقل از بیکار شدن افراد شاغل جلوگیری کنید، هدف اشتغال‌زایی بوده یا اشتغال زدایی؟ سفره مردم کوچک نشده بلکه جمع شده.

 

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بابلکنار با انتقاد از وضعیت سیاست بین‌المللی دولت اظهار کرد: برخی از مسئولین برای عدم ثبت شکست و خسارت محض به نام آن‌ها، حفظ ظاهر برجام و دستاورد تراشی برای آن، فرار از پاسخ به وعده‌های گشایش در برجام، شرطی نگه‌داشتن جامعه، منفعل نشدن در برابر منتقدان اعتماد به امریکا و عدم فروپاشی ایده اصلی دولت در تعامل به آمریکا، علت مذاکره مجدد درباره برجام با امریکا معرفی می‌کنند.

وی افزود: وقتی امریکا تهدید به خروج از برجام کرده، اقتصاد وابسته به خارج ایران هم دچار تلاطم و بورس ریزش بی سابقهای را تجربه کرد، دلار نیز افزایش چشم‌گیر داشته است، کجای اقتصاد کشور مقاومتی است که از ثبات لازم برخودار باشد و تحت تاثیر تهدید دشمن قرار نگیرد.

این مسئول ادامه داد: ترامپ می‌گوید “برجام ناشایسته‌ترین توافق بود که تاکنون دیده‌ام،۱۵۰ میلیارد دلار دادیم هیچ چیزی به دست نیاوردیم! چرا دولت مردان به این ادعا پاسخ نمی‌دهند، امروز آمریکا ۵۰ پایگاه نظامی و بیش از ۵۰ هزار نیروی نظامی در منطقه دارد، در صورت قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی میان ارتش آمریکا با تروریست‌های داعش تفاوتی قائل نخواهیم بود، ضمن آن‌که مجازات هم پیمانان منطقه‌ای و استراتژیک آمریکا نیز به عنوان عقبه ارتش آمریکا مجاز خواهد بود.

امام‌جمعه بابلکنار تصریح کرد: سپاه پاسداران یکی از اساسی‌ترین کانون‌ها و مؤلفه‌های قدرت و عزت ملت ایران است، سپاه از ارکان مهم اقتدار ملی، مایه عزت و حافظ هویت و وسیله رسیدن به آرمان‌های کشور است.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: گسترش و دسترسی به سایت‌های نظامی ایران، مقابله با برنامه‌های موشکی و حمایت از گروهای مقاومت بهانه آمریکا برای خروج از برجام است.

وی افزود: برخی برای توجیه نقض برجام به نقض عهده‌های دشمنان پیامبراکرم(ص) در صدر اسلام اشاره می‌کنند که ظاهراً از کم اطلاعی آن‌هاست، زیرا وقتی مشرکین نقض عهد کردند و پیمان صلح حدیبیه را شکستند پیامبر(ص) به مکه لشکرکشی و آنجا را فتح کردند و برخی برای توجیه شکست برجام و خسارت‌های سنگین از ر امام حسین(ع) مایه می‌گذارند، نعوذبالله رسول اعظم(ص) کی دشمن اسلام و مسلمانان را کدخدا و امام‌حسین(ع) کی با دشمنان مذاکره به معنای بده و بستان کرده است.

خطیب جمعه بابلکنار تاکید کرد: مسئولین پاسخ دهند که اولویت اساسی کشور، مذاکره امام‌حسین(ع) با دشمن، تنبیه یک جریان سیاسی، وجبی بودن نظام ارزیابی در دانشگاه، شکسته شدن حرمت افراد توسط قلم‌هاست یا معضلات اساسی کشور، بیکاری، رکود، بحران اقتصادی، وخیم‌تر شدن تراز تجاری کشور، مشکلات بانکی، معضلات اجتماعی، ترویج فرهنگ غربگرایی و دیگر مسائل است.

بابائیان با انتقاد تند از برخورد با جاسوس هسته‌ای تیم مذاکره‌کننده اظهار کرد: دولت به ملت توضیح دهد کسی که در مذکرات برجام برای دو کشور جاسوسی کند و همزمان ۵۰ سکه طلا و نشان خدمت بگیرد یعنی چه؟ و عجیب‌تر این که برای جاسوسی اربابان به پنج سال حبس محکوم می‌شود؟!

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: وقتی بانک مرکزی برای استقراض ۲۰میلیارد دلار از چین در خواست کرده بود به‌علت امضای ایران به طرح FATF مخالفت کرده است و گفتند قبلاً به شما گفتیم که این پیمان را امضا نکنید! این هم نمونه‌ای از فوائد برجام برای ملت ایران.

امام‌جمعه بابلکنار اذعان کرد: مسئولین دولت وعده داده بودند که تا پایان سال امسال ۹۷۰ هزار شغل ایجاد کنند، متاسفانه هر روز شاهد اخراج کارگران و یا تعطیلی کارخانه‌ها هستیم، شما را به خدا ایجاد شغل پیشکش حداقل از بیکار شدن افراد شاغل جلوگیری کنید، هدف اشتغال‌زایی بوده یا اشتغال زدایی؟ به داد مردم برسید، سفره مردم کوچک نشده بلکه جمع شده.

حجت‌الاسلام بابائیان درباره سهام عدالت اظهار کرد: متاسفانه سود سهام عدالت در کار نیست، پول سهام عدالتی که از مردم می‌گیرند را به خودشان بر می‌گردانند، آیا دولت قرار است به مردم پول بدهد یا از مردم پول بگیرد.

وی افزود: مسئولین محترم پاسخ دهند چرا مدیران انقلابی خانه‌نشین، ولی هرچه ضد انقلاب و وطن‌فروش چند شغله، هنرمند انقلابی بیکار و مطرود اما هنرمند ضد انقلاب عزیز و وقت سرخاراندن ندارند، ورزشکاران قانون‌مدار و وطن‌پرست مورد تمسخر، ولی ورزشکاران وطن فروش و پول‌پرست عزیز، سیاستمداران و کارشناسان انقلابی ممنوع‌التصویر اما سیاستمداران لیبرال و حامی صیهونیسم مهمان تلویزیون شدند.

این  مسئول تاکید کرد: برخورد با فتنه‌گران و جاسوسان دو تابعیتی و برخورد با فساد گسترده در دستگاه‌های دولتی، سد کردن راه پروژه نفوذ دشمنان و از اقدامات ارزشمند و هوشمندانه دستگاه قضا است،  هجمه‌های اخیر علیه ریاست قوه قضاییه از سوی فرقه کثیف بهاییت و رژیم اشغالگر صهیونیستی برای انتقام از ایشان است.

امام‌جمعه بابلکنار در پایان با اشاره به بالا بردن هزینه‌های سفر به کربلا گفت: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها برای زیارت اربعین اباعبدالحسین(ع) نیز کاسبی پرسود برای خود درست کرده‌اند، اگر آستان قدس دست اینان بود برای ورودی حرم و رفتن به کنار ضریح بلیت جداگانه می‌فروختند.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.