امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 24966
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, علم و سلامت, گالری عکس, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1395 - 2:16 | | ارسال توسط :

همایش روز ماما و نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی در دانشگاه علوم پزشکی بابل + تصاویر

همایش روز ماما و جشنواره ترویج زایمان طبیعی با حضور استاندار مازندران در بابل برگزار شد.

۵

به گزارش بابل نوین، همایش گرامیداشت روز جهانی ماما و نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران، سید مظفر ربیعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، محمد‌تقی عباس‌پور فرماندارویژه بابل و جمعی از مدیران استانی، شهرستانی و دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار شد.

در این مراسم سید‌مظفر ربیعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن تبریک روز ماما به حاضرین گفت: از ابتدای طرح تحول سلامت تا کنون چهار هزار و ۵۰۵ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان های بابل زایمان طبیعی داشته‌اند که این رقم برای رسیدن به آمارهای جهانی مطلوب است.

وی با اشاره به آمار سال ۹۲ افزود: در این سال آمار سزارین در مازندران و بابل ۷۷ درصد بوده است که حتی از آمار ۵۶ درصد کشوری هم بالاتر بوده و مازندران رتبه نخست کشور را در زایمان به روش سزارین داشته ولی امروز اوضاع مناسب‌تر شده است.

در ادامه ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم تغییر سبک زندگی را ضرورتی انکار ناپذیر در تحول بهداشت و درمان در سطح جامعه دانست .

وی افزود: یکی از محورهای مهم طرح تحول سلامت ترویج زایمان طبیعی است و آمار نشان می دهد بیشتر از ۵۶ درصد زایمان ها در کشور سزارین بوده که آمار جهانی در این حوزه حدود ۱۵ درصد است که باید فرهنگ جایگزین شده غلط سزارین را در جامعه بصورت عمومی ریشه کن کنیم و در موارد خاص از این تجربه استفاده شود.

گفتنی است در پایان این مراسم به برخی از فعالین زحمتکش در عرصه ترویج فرهنگ زایمان طبیعی و برخی از متخصصین مامایی جوایزی اهدا شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.