امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62768
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 10 مرداد 1396 - 14:42 | | ارسال توسط :

هنر اسلامی بر خلاف هنر غربی آمیخته با حکمت است

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه آیین رونمایی از جدیدترین آثار فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی که شامگاه دوشنبه در تالار اجتماعات بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، به تبیین وجوه تمایز هنر دینی با مفهوم هنر در غرب پرداخت. تولیت آستان […]

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه آیین رونمایی از جدیدترین آثار فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی که شامگاه دوشنبه در تالار اجتماعات بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، به تبیین وجوه تمایز هنر دینی با مفهوم هنر در غرب پرداخت.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بر خلاف هنر رایج در غرب که یک مقوله آمیخته با ابتذال است، هنر اسلامی آمیخته با حکمت است و اگر مفاهیم والای دینی در قالب های هنرمندانه به جامعه امروز ما و به خصوص نسل جوان ارائه شود، بسیار می تواند منشأ اثر واقع شود.

وی با اشاره به فراوانی رشته های فرهنگی و هنری و نقش آن در فرهنگ سازی جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: امروز با همت هنرمندان تنوع زیادی در آثار فاخر فرهنگی و هنری حاصل شده که حوزه های کتاب، شعر و خوشنویسی از آن جمله است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به آثار فرهنگی رونمایی شده آستان قدس رضوی در دهه کرامت که شامل ۸ عنوان کتاب، ۴ عنوان پویانمایی و سایر آثار گوناگون هنری است، اشاره و اظهار کرد: امروز مجموعا از ۴۰ اثر هنری رونمایی شد که امیدواریم از این دست کارها در اقصی نقاط جهان اسلام با نام امام هشتم(ع) به ثمر بنشیند و به جامعه تشنه ای که نیازمند شناخت سیره و فرهنگ رضوی است، ارائه شود./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.